11. júl 2014 | Autor: pplk. v.v. Dr. Milan Kolen, PP
Výsluhoví dôchodcovia o kúpeľnú liečbu možu požiadať aj cez svoju zdravotnú poisťovňu (VšZP).
Objasním postup prideľovania poukazov na kúpeľnú liečbu (ďalej len KL) cez Všeobecnú zdravotnú poisťovňu (ďalej len VšZP). Lekárom spracovaný Návrh na kúpeľnú liečbu osobne zaneste do okresnej pobočky VšZP alebo ho doporučene zašlite poštou. Pobočka Návrh na KL odošle do VšZP a.s. krajská pobočka Prešov. Spravidla do 30 dní poisťovňa schváli alebo neschváli návrh. Pri jeho schválení stanoví, že do roka ste povinný nastúpiť na KL, čo je záväzné. Na základe diagnózy a indikačnej skupiny A, B poisťovňa stanoví niekoľko kúpeľov z ktorých si pacient vyberie kde sa chce liečiť.
Čítaj ďalej: Kupelna starostlivosst cestou ZP
–
V mesiaci december 2016 som si cestou VÚSZ podal žiadosť o kúpelnú liečbu do Klimatických kúpe1ov Tatranské Zruby. Vo februári 2017 som dostal odpoveď, že z dôvodu nedostatku finančných prostriedkov mi poukaz na KL nebol pridelený. V prípade uvolnenia kapacít mi môže byť ako náhradníkovi pridelený. Zároveň mi VÚSZ oznámil, že môžem požiadať o vrátenie Lekárskeho návrhu na KL a mám požiadať zdravotnú poisťovňu o pridelenie poukazu na KL. VÚSZ som nepožiadal o vrátenie Návrhu na KL.
Ošetrujúci lekár mi napísal nový Návrh na KL do klimatických kúpe1ov Tatranské Zruby ktorý som zaslal zdravotnej poisťovni. Zdravotná poisťovňa mi oznámila, že schválila môj Návrh na KL v indikačnej skupine A. Koncom mesiaca máj mi bola z T. Zrubov doručená pozvánka na nástup na KL dňa 2.10. – 23.10.2017.
V mesiaci august 21017 som z VÚSZ ako náhradník obdržal poukaz na KL do T. Zrubov na deň 2.10. – 23.10.2017. Z dôvodu, že som VÚSZ neoznámil, že mi zdravotná poisťovňa pridelila poukaz na KL ako náhradníkovi mi poukaz na KL do rovnakého ústavu a v rovnakom termíne pridelil aj VÚSZ. Z uvedeného dôvodu som pridelený poukaz na KL vrátil VÚSZ.
Pekný deň prajem.
Dnes som okrem problematiky 1. a 2. ročníka VSOŠ požiadal VÚSZ na základe voľného prístupu k informáciám aj o informáciu prideľovania KL a zamietania žiadostí o KL. Popísal som môj problém. VD som od roku 2002. KL som viackrát žiadal. Žiadosť mi bola vždy zamietnutá s dôvodu, že KL kardiakom a iným diagnózam sa neudeľuje. Prekonal som IM a mám stent. Trpím hypertenziou III. /WHO/ s vyšším rizikom a mám aj iné kardio problémy. Okrem iných závažných problémov chrbtice a rúk mám ťažkú poruchu statodynamiky os. aparátu. Mám vredovú chorobu duodena atd. Kardiológ mi nedoporučuje KL v Piešťanoch. Pýtam sa prečo a dokedy budem takto diskriminovaný? Pýtam sa prečo nedostávame adekvátnu kompenzáciu aby som mohol absolvovať KL v civilnom zariadení? Diskriminácia najhrubšieho zrna zatiaľ nikoho z kompetentných asi nezaujíma.
V uvedenom probléme isto niekto koná. Prosím dajte vedieť. Oboznámte nás s vašimi skúsenosťami.
Ďakujem.
V úvode ďakujem za túto stránku.Vo výslužbe som mal jedenkrát kúpele v Bojniciach od vojska pred pár rokmi, druhýkrát mi boli zamietnuté asi v r.2010, s tým že nemám odslúžené 30 rokov, Mám so žiškárňou 29 a 6 mesiacov a bol som prepustený zo zdrav . dôvodov v r.1996. No som už roky držitelom ZŤP, /Bechterev 40 rokov/, takže si už vybavujem u VZP kúpele bez problémov.
Predchádzajúca stránka mi pomohla pri vybavovaní SD, stačilo mi , že som si ju a rady od vás čítal. Ked som si našiel túto stránku, už som zasa spokojný. Roman z Ľubietovej
Keďže už nie som webmajstrom portálu http://www.zvazvojakov.sk a mám podozrenie že po tejto zmene na uvedenom portáli dojde k odstraňovaniu napísaných článkov a komentárov, ktoré by mohli poslúžiť nám vyslúžilcom, preniesol som komentáre k uvedenej problematiky “Kúpeľná starostlivosť” sem na web bezpzlozky:
• Stanislav Milan:
20.12.2014 o 8:28
Tymto sa chcem ospravedlnit za moje posledne trochu tvrdsie a ironickejsie prispevky.
Pravdou je, ze som bol dost vytoceny z reakcii niektorych ludi ( neratam pritom min 1 cloveka provokatera, ktory tu je ).
Clovek sa snazi ludom pomoct, narazam teraz na pracu Dr. Kolena a niektori nie zeby privitali tuto pomoc, tak sa este na to ohradia co pise a doslova urazaju… Napr aj v tejto teme to popisal Dr. Kolen dobre ako to je, hlavne co sa tyka ziskania kupelov cez zdravotnu poistovnu. Cez VUSZ je to samozrejme “tazsie-lahsie”, asi ako pre koho a hlavne podla toho ake ma dg. Ale napr rozsirenie dg a poskytnutie kupelnej liecby cez VUSZ by mal prioritne riesit prezident s UR…
Pokial by niekto potreboval poradit ohladom kupelnej liecby alebo okolo IVD, tak poradim-navediem… Napiste mi email na stanco007@azet.sk, len poprosim o kusok trpezlivosti, nakolko sa nevenujem len stranke zvazuvojakov, ale snazim sa pomoct ludom aj v “civile” hlavne co sa tyka socialnej oblasti…
–
• Stanislav Milan:
19.12.2014 o 16:08
Ing.Tibor FÜLÖP: 19.12.2014 o 12:35
Ja s vami plne suhlasim ale presne ako ste popisal vase dg. tak preto si kupele musi kazdy hladat sam… Kazdy ma ine zdravotne problemy a nie vsetky kupele su vhodne na dane dg. Tomu hadam rozumiete. A preco sa cez VUSZ chodi len do Piestan a pobyty su len pre pohybove, to ja vam uz nepoviem. Tuto otazku treba podsunut a neustale podsuvat, pisem NEUSTALE podsuvat na kompetentne miesta.
–
jozef: 19.12.2014 o 13:29
Poukaz po schvaleny zdravotnou poistovnou ma platnost 1 rok. To mi chcete povedat, ze za rok si nedokazete vybrat miesto pobytu v kupeloch??? A hlavne ked mate zdravotne problemy???? A ked kazde jedny kupele robia rozne akcie a ponuky??? A pri dnesnych technologiach, kedy vam same ponuky z kupelov mozu chodit do emailovej schranky…
A okrem toho p. Jozef ( dobre by bolo pisat cele prave meno ako k tomu neraz vyzval admin ), oslovili ma 10tky ludi ohladom pomoci, ci uz k IVD alebo kupelnej liecbe… Vela ludom som pomohol a poradil. Ale urcite tu na stranke sa nebudem do detailu rozpisovat, ked je stranka pod neustalym dohladom a kontrolou…
–
• Klub Nitra – Zobor:
19.12.2014 o 13:49
Potvrdzujem skúsenosti Ing. Tibora Fülöpa z 19.12.2014 o 12:35 hod.
Na 2. Zväzovej rade, dňa 20. novembra 2014, som žiadal prezidenta ZVSR o riešenie súčasnej situácie v kúpeľnej liečbe VD – členov ZVSR.Vyčlenené liečebné zariadenia a.s. HOREZZA (100% účastník MO SR) T.Zruby a Piešťany, diagnózu “srdciarov” neliečia.
V tom čase ešte žijúci náš člen Klubu Nitra – Zobor, pplk. v.v. Mgr. Kolam Zúrik (88)si ako “srdiečkar” podal žiadosť na kúpeľnú liečbu na VÚSZ. Žiadosť mu bola zamietnutá s doporučením, podať si žiadosť na príslušnú Zdravotnú poisťovňu na príslušnom tlačive ŠEVT. Tlačivá som pre pána Zúrika kúpil, doniesol na jeho byt. Povedal, že si syn mu pomôže.Pôjdu opäť za odborným lekárom, ktorý mu žiadosť vyplní. Dodal, že si rád priplatí tých cca 350 € pre neho potrebné liečenie. Žiaľ, pán Zúrik 10.12.2014 zomrel, jeho choré srdiečko ukončilo svoju činnosť.
Prezident ZVSR na moju žiadosť odpovedal, že to budú riešiť na ÚRZV SR. Źiaľ, nepovedal dátum tohoto riešenia…
Neoficiálnu informáciu podal na 2. zasadaní Zväzovej rady, predseda Klubu Michalovce, MUDr. Dobrovolský, že na rok 2015 sa pripravuje dohoda medzi MV SR a MO SR a malo by sa pre “srdciarov” využívať kúpeľné zariadenie MV v Bardejove.
Nuž, čo si máme o tejto situácii zabezpečovania liečenia iných diagnóz, ako je pohybové ústrojenstvo od MO SR prostredníctvom VÚSZ myslieť ? Musia všetky financie na liečenie sa vynakladať iba do vyčlenených zariadení a.s. MO SR HOREZZA, aj keď dve vyčlenené zariadenia neliečia diagnózy “srdiečkárov” ?
Ja to pokladám za slušne povedanú,nedôstojnú starostlivosť o zdravie výsluhových dôchodcov.
F.Chuda, ZVSR, klub Nitra-Zobor.
–
• jozef:
19.12.2014 o 13:29
p.Stanislav Milan
Takých ktorí si sadli za počítač a hľadali je isto veľa Nielen Vy. Nesmiete ale zabúdať, že ak Vám pridelí ZP poukaz tak tam máte uvedenú dobu platnosti, dokedy ho musíte, ten poukaz využiť. Ako si môžete prečítať aj pán Paľo hľadal, no nenašiel ani jeden kúp.ústav ktorý by ho ubytoval zadarmo, iba na zľavu. Takže nie len Vy rozumiete počítačom. Alebo máte inú značku ako my ostatní.
A ešte jednu poznámku. To vojenské ” A viac sa o tom nebudeme baviť/ komentovať ” mi pripadá dosť smiešne. Myslím si, že táto stránka slúži na riešenie problémov VD a vzájomnej pomoci jeden druhému.
–
• Ing.Tibor FÜLÖP:
19.12.2014 o 12:35
Pri všetkej úcte…Mám choré srdce. Prekonal som IM. Mám voperovaný stent. ICHS atd. Som s výšším rizikom III atd. Totálne mám zničenú chrbticu. Vredovú chorobu… Podľa nových noriem som bol z “A” preradený do “B”.
Pán Stanislav povedzte mi na čo pôjdem do Piešťan, Sklených Teplíc atd. keď ako kardiak niektoré procedúry nemôžem…Asi Vám tu niečo ušlo. Je zarážajúce to, že ako VD/SD sa do kúpeľov cez VÚSZ nedostanem nakoľko pre VD sú kúpele len pre pohybové diagnózy. Povedzte mi to museli vybrať Piešťany a Tatranské Zruby…??? 90% kúpeľných miest riešia aj kardiakov, pohybové ale aj ostatné diagnózy. Myslím si, že tu zas zvíťazil mamon nad zdravým rozumom. Nie každý si môže dovoliť KL skupiny “B”. Jednoducho na to nemajú. Ide tu zas len o diskrimináciu určitej skupiny VD. Ako VD som na KL nebol. Žiadal som 3X ani raz som neuspel. Starostlivosť o VD nielen v tejto oblasti je NULOVÁ! Prosím Vás a nenapíšte mi, aby som sa “hral” na nete s cieľom zistiť zľavu. Robil som to ako kardiak neuspejete. Okrem iného je to pod úroveň a ponižujúce dôstojnosť človeka.
Pekný deň.
–
• Stanislav Milan:
19.12.2014 o 10:30
No vidite. Nasli ste si Brusno. Ale na Slovensku je ovela viac kupelov… Nechcite odomna predsa, ze ja budem za Vas teraz pozerat a hladat vsetky akcie co maju kupele… To je take slovenske… Ved nech urobi druhy, bude aj pre mna… Ale napr Sklene Teplice mali teraz zadarmo pobyt pre B sk, a aj od januara maju… Ked uz tak chcete presny priklad. A nesuhlasim s vasim nazorom, ze si tam nechodia ludia vyhodit z kopytka… Bol som v kupeloch uz xy krat a mam s tym znacne skusenosti ktore mi potvrdil nejeden lekar. Viac tuto temu nekomentujem
–
• Paľo:
19.12.2014 o 10:03
Stanislav Milan:
19.12.2014 o 7:33
Ak je tak ,ako píšete ,dajte a uvedte aj Váš konkrétny typ,kde Ste boli na KL . Takto to nevypadá celkom vierihodne.Skúmal som napr. kúpele Brusno ,normáne sa platí 21 € na deň v skupine B a na január 2015 tam majú teraz akciu za 14€/deň čo potvrduje síce Vaše slová ,ale určite nikde nenájdete ,že dostanete niečo zadarmo.Nemôžem súhlasiť celkom s Vami v tom že tam chodia takí čo si chcú vyhodiť z kopýtka a kúpele nepotrebujú pretože pobyt v kúpeloch treba považovať aj za prevenciu a neverím že tam niekto ide a nemá vôbec žiadnu diagnózu
–
• Stanislav Milan:
19.12.2014 o 7:37
Stanislav Milan: 19.12.2014 o 7:33
Este doplnim, ze cez zdravotnu poistovnu sa da ist v pripade, ze mate naozaj zdravotne problemy, ktore musia byt podlozene lekarskymi zakrokmi, vysetreniami… Alebo ako samoplatcovia…
–
• Stanislav Milan:
19.12.2014 o 7:33
jozef: 19.12.2014 o 4:28
Pan Jozef, neviem ci tieto veci ovlada niekto lepsie ako ja, pri vsetkej ucte voci ostatnym diskutujucim. Mam 60% ID a o kupelnu liecbu sa preto nalezite a vsestrane zaujimam…
Cez zdravotnu poistovnu sa da ist na kupelnu liecbu za par drobnych, ba dokonca ked clovek vystihne v spravny cas akciu aj uplne zadarmo! Len preto treba aj nieco urobit a nielen pindat napr na VUSZ, ze mi nepridelili poukaz.
Mne tiez par krat nepridelili a podotykam, ze som IVD a co? Hladal som a vyuzil som ine moznosti, ktore sa ponukaju.
–
• jozef:
19.12.2014 o 4:28
Ešte k p. Stanislavovi Milanovi,
Prečítajte si prosím príspevok p.Kolena z 11.7.2014 o Kúpeľnej liečbe cestou zdrav.poisťovní.
–
• jozef:
16.12.2014 o 15:51
Dobrý deň.
Prečítal som si pozorne príspevok p. Kolena ku Kúpeľnej starostlivosti cestou zdravotnej poisťovni.Pekné od neho že sa viac zaoberá vysvetlovaním koľko stojí 21 dňový pobyt v Bardejovských kúpeloch, než aby napísal čo celá Sociálno. zdrav. komisia urobila preto aby bolo uspokojených čo najviac žiadateľov cez VÚSZ, ktorý by podľa mňa mal byť hlavným garantom KL voj.dôchodcov. Aby nedochádzalo k tomu, že jeden rok sa nájde ako dôvod nepridelenia vek nad 7O rokov, ďalší rok tzv. ” kategorizácia diagnóz” VÚSZ, kde mimochodom hoci som v zmysle zákona o prístupe k informáciám dodnes nedostal uvedenú kategorizáciu, hoci som ju žiadal. Síce mailom a nie oficiálnou žiadosťou, ale žiadal.
Je nám jasné že na KL nie je právny nárok. No to neznamená, že každý rok sa náidu výhovorky, prečo nie . A čo sa týka 2 lieč. zariadení na rok 2015, už teraz chodia ktitické ohlasy na stanovovanie procedúr pre pohyb.ústrojenstvo gastroenterológom v Piešťanoch. Pokiaľ je vojak v činnej službe, tak aby mohol obsluhovať danú techniku musí mať preškolenie a povolenie. Vidím že v zdravotníctve to neplatí.
–
• mjr. Ing. Štefan Bukovan:
1.10.2014 o 9:29
VÚSZ pravdepodobne uzatvoril zmluvu len so spoločnosťou HOREZZA a.s. A tá má vo svojich hoteloch len len DVE kúpele – Kúpeľný ústav F.E.Scherera Piešťany a Klimatické kúpele Tatranské Zruby. Potom má jednu nemocnicu (Vysokošpecializovaný ústav pre pľúcne choroby Nová Polianka)… Zostávajúce dva hotely – Smrekovica a Šírava nemajú štatút kúpeľov, takže nemôžu poskytovať kúpeľnú liečbu (sú určené len na rehabilitácie, čo majú aj na stránkach uvedené).
–
• Ing.Tibor FÜLÖP:
29.9.2014 o 11:35
Pekný deň prajem.
Dnes som sa informoval na VÚSZ ohľadom KL. Na budúci rok vraj zas budú “len” Piešťany a Tatranské Zruby”, čiže zas “len pohybové dg.” Robí v tejto oblasti niečo ÚR ZVSR alebo aj tu hrá mŕtveho chrobáka ako v ostatných…Podľa mňa toto už nieje skrivodlivosť ale diskriminácia najhoršieho zrna.
–
• Imrich:
14.8.2014 o 13:47
pre M.F.,prípadne ďalších
Myslím si, že Stano Milan Vám-nám priamo-nepriamo -a podľa môjho názoru pravdivo- už v jednom zo svojich komentárov odpovedal: za nerealizovanými KL je rozpočet VÚSZ. Pekný deň.
–
• Ing.Tibor FÜLÖP:
14.8.2014 o 13:17
…ako čítam tak čítam skoro v každých kúpeloch sa “lieči” aj pohybové ústrojenstvo. Nedokážem si vysvetliť , že prečo bol vybraný Kúpeľný ústav F. E. Scherera a.s. Piešťany. Som si vedomí, že sú tam “špeciálnejšie” procedúry. Myslím si však, že tá elektroliečba, magnetoterapia, telocvik, masáže…sú všade rovnaké. Myslím si, že Dudince sa s Piešťanmi dajú porovnať a pritom sa tam liečia okrem iného aj pacienti so srdcovocievnymi chorobami. Obdobné je to aj v iných kúpeľoch do ktorých by sa dostali aj iné “diagnózy” a nielen “pohybové”. Niekomu asi veľmi záleží aby to boli práve Piešťany. Komu tento stav vyhovuje? Vie to niekto seriózne vysvetliť? To každý rok do kúpeľov budú chodiť tie isté “diagnózy”…? Mám tri indikácie na kúpele. Ak doktor netrafí správnu na návrh tak sa do kúpeľov asi nedostanem.
–
• Stanislav Milan:
13.8.2014 o 12:16
Pre jojo Lacuška
Ja som nic neporusil. A bolo to minuly rok co som bol na B uplne ZADARMO. A ako som pisal staci sadnut za pc a pohladat rozne akcie co ponukaju kupele, nic viac…
• jojo Lacuška:
13.8.2014 o 12:11
odpoveď p.Stanislava Milana
Je možné, že tieto min. resp žiadne poplatky pri priznaní poukazu B na KL cez zdravotnú poisťovňu ste platili pred pár rokmi. No podľa mom. platného zákona je pacient POVINNÝ platiť ubytovanie a stravu. Inak porušuje zákon. Ak ste teda tak konali v poslednom období, tak sa s tým nikomu a nikde nechváľte.
Doporučujem prečítať si článok p. Kolena
Inak súhlasím s p. Fúlopom, že Vaše príspevky je škoda čítať.
–
• Ing.Tibor FÜLÖP:
13.8.2014 o 11:27
Tu nik nebedáka a nesťažuje sa. Poukazovanie na faktov to hádam nieje bedákanie. Namiesto “osočovania” by ste mali zverejniť info. ako získať KL v skupine “B” za takých podmienok ako píšete. Mne vždy povedia 500-800 €. Až máte snahu to riešiť tak to zverejníte. Info z netu je veľakrát zavádzajúce. Ja som chodil pre info na zdr. poisť.
–
• Stanislav Milan:
13.8.2014 o 10:22
Clovek ked ma zdravotne problemy a ma zaujem sa liecit, tak hlada a informuje sa… Cez poistovnu som bol raz za min poplatok na B 21 dni a druhy krat uplne zadarmo na B a 21 dni… A vzdy som mal izbu standard s wc a sprchovacim kutom… Cize nie je tu na mieste bedakat a stazovat sa ale mat snahu to riesit… Staci sadnut za pc a pohladat na nete.. Ponuk je habadej…
–
• Ing.Tibor FÜLÖP:
13.8.2014 o 8:41
…ano mám zdravotné problémy. Mám “nárok” na KL od zdr.poisť. no preradili ma z “A” do “B”. Pri mojom VD-SD nedosiahnuteľný cieľ. KL z VÚSZ mi nikdy nebola pridelená, žiadal som o ňu 2x. Vždy mi ju z nejakého “objektívneho” dôvodu zamietli.
Prečítajte si pozornejšie príspevky okolo prideľovania-neprideľovania KL možno pochopíte o čo nám ide.
–
• Milan Faltin:
13.8.2014 o 7:57
Pre Stanislava Milana:
Je to možne. Ale u SD-VD,VD a iných dôchodcov skôr nepravdepodobné. Tam nevidím dôvod na tieto finty . To skôr u aktívnych príslušníkov ASR, by také ničo mohlo prichádzať v úvahu, že si týmto fakultatívnym benefitom predlžia dovoleku, náhradné voľno, odreagujú sa od rodiny…Tam by bola na mieste prísna selekcia od orgánov VUSZ k tomu určených. Ale u vojenských dôchodcov, veteránov a podobne/pridal by som aj vdovy a siroty, keby som mal tu moc/, mi to pripadá smiešne, nechať si naordinovať KL a ostať sedieť doma, trebárs na pive.Stejne špekulatívne,ale tentokrát zo strany MO mi príde,že doktor môže do papierov v návrhu uviesť len jednu indikačnú skupinu. Prečo nie všetky? Aby sa náhodou v HOREZA -ch nepretrhli od roboty? Veď choroby a iné neduhy, majú medzi sebou súvis. Jedna keď sa zanedbá generuje ďalšiu a tak podobne. Alebo sa mýlim/je to možné, lebo nie som doktor, ale medicínsky vzdelaných kamarátov mám habadej/? Ináč, už len tak na okraj: Ja som o KL doteraz nikdy nežiadal, a keď som niekedy počas činnej služby aj bol v nejakých zariadeniach VOLAREZA na PR I,II,RR…, tak som si všimol, že hlavne starši páni a dámy /asi penzisti/, patrili práve k najdisciplinovanejším účastníkom liečebných kúr, dodržiavania životosprávy vo večerných hodinách a slušného správania sa k personálu a ostatným.
–
• Stanislav Milan:
13.8.2014 o 6:22
Pre p. Ing.Tibor FÜLÖP
Pokial ma clovek zdravotne problemy, tak nech ziada o kupele zdravotnu poistovnu, ktora ma omnoho väcsie financne prostriedky ako VUSZ. Zial ( alebo chvala bohu ) totalna väcsina ludi, nema zdravotne problemy, resp tie ktore ma, nie su na urovni pridelenia poukazu cez zdravotnu poistovnu na kupelnu liecbu, preto sa obracaju na VUSZ.
Po mojich skusenostiach v kupeloch cez VUSZ min 50% ludi, ktori boli v kupeloch cez VUSZ ziadne kupele nepotrebovali ( prisli si len vyhodit z kopytka ) a vela z ludi tam bola len papierovo a sedeli doma… A najhorsie na tom je, ze tym zobrali moznost byt v kupeloch ludom, ktori by to potrebovali a ktorym by to pomohlo…
–
• Ing.Tibor FÜLÖP:
12.8.2014 o 19:22
Pre p.Stanislav.
Váš príspevok nestojí ani za komentár…Neodpustím si však – čítajte pozornejšie.
–
• Milan Faltin:
12.8.2014 o 6:54
Pre Milana Kolena a Tibora Fulopa:
Milan, napada ma, či tu nezohrala úlohu aj skutočnosť, že ste aktívnym členom SZK. U Tibora zase, že bol v nedávnej minulosti, pomerne dosť kritický k rôznym skrivodlivostiam, voči VD-SD.
–
• Stanislav Milan:
12.8.2014 o 5:20
http://www.vusz.mil.sk/16610/
-kúpeľná starostlivosť je fakultatívnou dávkou, nie je na ňu právny nárok.
–
• Ing.Tibor FÜLÖP:
11.8.2014 o 21:36
Milan presne ako píšeš. Je to aj môj prípad. Mám tiež tri indikačné skupiny. Nárok mám a aj “spĺňam” idikačné skupiny no v lekárskom návrhu bola zrovna tá “nesprávna” (IM, hyp.III.WHO s vyšším rizikom). Nazval by som to “diskriminácia vlastných od vlastných…”
–
• pplk. v.v. Dr. Milan Kolen PP:
11.8.2014 o 20:27
Dnes som od VÚSZ obdržal oznámenie o zamietnutí lekárskeho návrhu na kúpeľnú starostlivosť v roku 2014. Citujem rozhodujúce ustanovenia z oznámenia: V zmysle ustanovenia § 70 zákona č. 328/2002 Z. z. boli určené dve kúpeľné zariadenia HOREZZA, a.s.:
1.Hotel Granit, Kúpeľný ústav F.E.Scherera Piešťany, a.s. indikačná šírka poskytovania kúpeľnej starostlivosti v uvedenom zariadení indikačná skupina VI nervové choroby,VII choroby pohybového ústrojenstva XII choroby z povolania XII/1,XII/3, XII/4, XII/6.
2.Horský hotel GRANIT, Tatranské zruby, a.s. indikačná skupina V netuberkulózne choroby dýchacích ciest, XII z toho indikácie XII/1, XII/5, XII/6, XII/8, XII/10.
Citujem: “Vzhľadom na skutočnosť, že Vaša indikačná skupina nie je totožná ani s jednou z uvedených indikačných skupín, nemôže Vám byť poskytnutá kúpeľná liečba v zariadeniach HOREZZA, a.s. Z tohto dôvodu v prílohe vraciame Váš lekársky návrh na kúpeľnú starostlivosť”.
Nepíšu, či sĺňam alebo nespĺnam podmienky na pridelenie poukazu. Z textu a podľa môjho mázoru usdzujem, že spĺňam podmienky na pridelenie poukazu na kúpeľnú starostlivosť, ktorú zamietli len z dôvodu že moja indikačná skupina nie je totožná s indikačnými skupinami vo vybaraných zariadeniach HOREZZA, a.s. Pýtam sa, pročo neboli VÚSZ uzatvorené kontrakty na kúpeľnú starostlivosť aj pre iné indikačné skupiny? Na základe Lekárkych návrhov na kúpeľnú starostlivosť VÚSZ presne vedel počty žiadateľov pre všetky indikačné skupiny. Osobne si myslým, že proposciénálne podľa počtu žiadateľov hoci oneskorene ale predsa mal uzatvoriť kontrakty pre všetky indikačné skupiny. Potom by to nebola diskriminácia pacientov s inými indikačnýmni skupinami, čo je preukázateľné.
Jednotznačne si myslým, že som diskriminovaný ako aj všetci žiadatelia ktorí spĺňajú podmienky na pridelenie kúpeľnej starostlivosti. Dôvodom na nepridelenie poukazu na kúpeľnú starotlivosť nemôže byť dôvod, že VÚSZ neuzatvporilo kontrakty aj s inými kúpeľmi kde sa liečia choroby aj sinými diagnózami.Tým, že neuzatvorilo kontrakty aj na iné indikačné skupiny týchto žiadateľov jenotznačne, preukázarteľne diskriminuje.
Chápem, že z dôvodu neskorého pirdelenia finančných prostriedkov ako aj ich šetrtenia uzatvorili kontrakty len s vojenskými kúpeľmi a pridelené porstriedky zostanú vo vojenských kúpeľných zariadeniach. Toto nemôže byť dôvodom na diskrimináciu poacientov s inými diagnózami.
V mojom konkrétnom prípade mám tri indikačné skupiny (takýchto nás je určite ďaleko viac) a lekársky návrh v danom roku môže byť napísaný len na jednu indikačnú skupinu. Návrh bol napísaný na indikačnú skupinu II/5. Pritom mám aj indíikačné skupiny V a VII. Paradox je v tom, že keby lekársky návrh bol napísaný na tieto indikačné skupiny, tak s najväčšou pravdepodobnpsťou by mi pokaz na kúpeľnú starostlivosť bol pirdelený! Podľa môjho názoru je to jednoznačná díiskriminácia všetkých tých žtiadateľov o kúpeľnú starostlivosť ktorí majú inné indikačné skupiny ako aj dvojnásobná diskriminácia tých ktorí dané indikačné skupiny majú, ale do návrhu nôže byť uvedená v danom roku len jedna indikačná sdkupina na ktorú má nárok na pirdedlenie poukatzu raz za dva roky.
–
• andrej toposaj:
14.7.2014 o 7:35
pplk. v.v. Dr. Milan Kolen PP:
12.7.2014 o 18:50
Vážený pán Kolen ,Vaše doterajšie zásluhy treba len oceniť to nepopieram ani ja.I tento Váš posledný príspevok má primaranú vypovedaciu hodnotu ,ak som sa vyjadril kriticky a je Vám to nemilé ,tak prepáčte že som použil také slová ktoré vyjadrili realitu v danej oblasti. Áno ,máte pravdu ,vrátiť návrh na KL za účelom možnosti požiadať poisťovňu ,to s Vami súhlasím ,ale na druhej strane túto situáciu môžeme a beriem ja osobne ako keby Vám vrátili navrh na KL a teda vlastne zamietli KL z prostriedkov soc. zabezpečenia (nie pre formálne nedostattky) pretože vzniká ďalšie diskriminácia medzi nami VD, že jeden to dostane zo zákona a celá suma sa hradí z prostriedkov VÚSZ a druhý ak požiada svoju poisťovňu na základe vrátenia návrhu(zamietnutia) z VÚSZ a nie je zaradený do skupiny (A) si to hradí a sám píšete o akú sumu sa jedná na 21 dní. V tom je ten zásadný rozdiel!! a teda informácia keď nebola podľa Vás skreslená ,tak minimálne neúplná.Boli obdobia keď nebol problém požiadať o KL každý rok ,potom raz za 2 roky a neskôr starší ako 70.rokov a teraz sú nejaké katagorie o ktorých rozhoduje KTO ??. K čomu to povedie ak kúpelná liečba by nemala mať skôr preventívny charakter podľa takéhoto postupu.Nechcem sa tu rozpisocvať o možnostiach a opatrení ktoré ma v tejto chvíli napadli,ale je to realita .Preto prosím považujte moje slová všeobecne za konštruktívnu kritiku.
Som rád že komisia sa zaujíma aj o tieto problémy ako píše aj pán Bada a myslím že aj príspevky a názory čitateľov sú jedným zo zdrojov pre riešenie a obsahom náplne jej činnosti.
–
• Pavol Bada BA:
12.7.2014 o 21:53
RE: andrej toposaj 12.7.2014 o 8:55
Sociálno-zdravotná komisia ani jej zdravotná komisia nemajú žiadne kompetencie pri rozhodovaní, resp. prideľovaní poukazov na KL. Zaujíma nás, rovnako ako Vás, transparentnosť a spravodlivosť v prideľovaní poukazov a na tomto pracujeme. Veľmi by sme uvítali ak by ste sa aj Vy osobne zapojil do tejto našej činnosti a pri svojich skúsenostiach a odbornostných vedomostiach nestál bokom od tejto dobrovoľnej činnosti. Takto “zpoza bučku” kritizovať na webe kolegu ktorý má záujem veci riešiť je trochu nefér. Nedostatkov v prideľovaní KP je viac ako dosť a nie sú iba v nedostatku financií.
–
• pplk. v.v. Dr. Milan Kolen PP:
12.7.2014 o 18:50
Pre Andraej Toposaj 12.7.201 o 8:55. Tvrde sa ohradzujem, že podávam skreslené informácie a Váš názor ma uráža!!! Prosím, dôsledne si preštudujte celý môj článok v ktorom som precízne rozobral možnosti využitia KL cez zdravotnú poisťovňu. Toto bolo aj mojim cieľom z dôvodu, že mnohým z nás VÚSZ v tomto roku zamietne KL. Takáto ucelená informácia na tomto webe ešte doposiaľ nebola zverejnená. Za čo si asi zaslúžim pochváliť a nie z neznalosti veci kritizovať.Dodávam, že už viac ako 5 rokov tvrde u rôznych štátnych orgánov obhajujem a bojujem za práva VD.Pozrite moje aktivity okolo priznávania SD, návrhy na zrušenie 19 % dane a 10 % odvodu z VD, novelizácie zákona č. 328/2002 Z.z. zákona č. 461/2003 Z.z.ako aj snahy za odstránenie 20 násobnej diskriminácie VD, kde ešte zostalo 8 diskriminačných otázok nevyriešených atď.
Ale k veci. Citujem z môjho článku kde údajne podávam skreslené informácie: “Nikto nenapísal, že mu bol Návrh na KL zamietnutý. Z uvedeného vyplýva, že proces schválenia, neschválenia Návrhov na KL defacto doposiaľ ešte temer nezačal”. Pýtam sa Vás, v čom je informácia skreslená?
Ubezpečujem Vás, že dôsledne študujem všetky príspevky a vykonávam aj ich analýzu.Po zaslaní Návrhu na KL VÚSZ podľa Smernice MO SR č. 65 o poskytovaní kúpeľnej starostlivosti tie návrhy ktoré nespĺňajú stanovené kritériá spravidla vracia žiadateľovi o KL.To však neznamená, že návrh bol zamietnutý. Bol vrátený žiadateľovi v čom je podstatný rozdiel.Fakt je, že či bol návrh vrátený alebo zamietnutý žiadateľ v obidvoch prípadoch nedostane pridelený poukaz na KL.
Objasním čom je ale podstatný rozdiel? Aby ste to pochopil rozdiel je v tom, že na základe vráteného návrhu sa dáva žiadateľovi možnosť Návrh na KL odoslať do svojej zdravotnej poisťovni. Nemusí niekoľko mesiacov čakať na zamietnutie návrhu. Má možnosť okamžite podať Návrhu na KL do zdravotnej poisťovni,čím sa skráti doba na schválenie návrhu zdravotnou poisťovňou, ktorá asi do 30 dní rozhodne o schválení alebo neschválení návrhu.V takomto prípade žiadateľ má možnosť na KL sa dostať cestou zdravotnej poisťovne ešte v tomto roku. Mimo sezónu behom asi 2,3 mesiacov, v sezóne o niečo dlhšie.
Na Váš názor v poslednom odseku Vás ubezpečujem, že Sociálno-zdravotná komisia najmä jej sekcia pre zdravotnú starostlivosť pracuje veľmi zodpovedne a snaží sa transparentne riešiť otázky kúpeľnej starostlivosti.
–
• Pavel:
12.7.2014 o 14:20
Zareagoval by som na pisateľa.Na prvý dotaz ,či mi bude pridelený poukaz na KL som
dostal odpoveď,že nič nie je rozhodnuté a že mi dá VÚSZ vedieť do 30.6.2014.Ale
vedieť mi nedali,tak som sa znovu dotazoval.A odpoveď bola,že na moju diagnózu
srdcovo-cievna choroba,kúpele neboli vybrané.Vybrané boli len kúpele Piešťany a Tatranské Zruby.Tak mám smolu,a keby som to bol vedel skorej,tak si požiadam cez
VšZP,lebo nárok s mojou diagnózou na kúpele mám.To je môj postreh.
–
• andrej toposaj:
12.7.2014 o 8:55
Chcem reagovať na skreslené informácie z ktorých vychádza autor. Ak mu nikto neodpovedá na to či bol alebo nebol vrátený návrh na KL je veľmi nepresné lebo buď sa nikto nevyjadril a nečítal jeho žiadosť , alebo autor nečítal to čo som už písal dávno , lebo mne vrátili návrh na KL už vo FEBRUÁRY 2014 s tým, že som zaradený do III. kategórie závažnosti. K tejto téme tu odznelo viac príspevkov a teda nie som sám . Takže VÚSZ už dávno vyselektoval nazvem to relatívne “zdravých” a zostali len tí ktorých sa prevencia už netýka.
Myslím a to je závažnejšie ,aby sa komisia rozhodne zaujímala na základe akých kritérii sú návrhy zaraďované do jednotlivých kategórii ,aká je tam transparentnosťa a či vôbec a kto tvorí komisiu alebo kto je ten ktorý rozhoduje komu prideliť poukaz alebo nie.