Prečo tento web?
Demokracia je v ohrození vždy. Tento typ spoločenského a politického zriadenia je závislý od myslenia ľudí a od toho, aký majú títo ľudia vzťah k základným ľudským právam.
Aj preto sa treba o demokraciu a jej udržanie uchádzať každý deň. Je vždy ohrozená, pretože moc chutí a ten, kto má dobrý apetít, môže využiť aj demokratické prostriedky na to, aby sa jej zmocnil.
Jedinou bariérou, ktorá stojí medzi tými, ktorí majú chuť vládnuť, a demokratickou formou vlády, je silná verejná mienka.
V slovenskej spoločnosti je vidieť jav rozdelenia na pasívnu väčšinu a aktívnu menšinu.
Pasívna väčšina nie je neutrálny pojem, to nie je nulová hodnota na stupnici. Nehovorí o tom, že nám je všetko jedno. Naopak, je to vyjadrenie odporu, je to mínusové vyjadrenie na škále hodnotenia ľudí, ktorí nemajú alternatívu. A preto je možné, že dočasne môže byť alternatívou aj extrémna politika.
Slovensko má za sebou tradíciu autoritárskych režimov a totalít, no ako sa zdá, s mnohými z nich sme sa nedokázali dodnes vysporiadať, toto všetko nás ovplyvňuje v súčasnosti.
Sme zvyknutí mať svoj pokojný život, chrániť len svoju rodinu, mať pohodlie.
Situácia na Slovensku sa môže zhoršiť tým, že nie sme schopní pomenúvať veci ich pravými menami. Súvisí to s tým, že najmä v politických elitách existuje predstava, že voličov netreba dráždiť tým, že im budete pripomínať ich zlyhanie a minulosť, a to sa prenáša do všetkých vrstiev spoločnosti.
Doplnené foto 16.mája 2024 z atentátu na premiéra:
Pokiaľ viem/e/ a ma neklame pamäť, v slovenských zákonoch-legislatíve platí Prezumpcia Neviny aj ohľadom Slobody slova, slobody prejavu, slobody vyjadrenia názorov … Vinu – obvinenému/obžalovanému je potrebné dokázať.
Po prijatí novelizovaného zákona ohľadom Extrémizmu bez všeobecného Pripomienkovania občanov, z dielne MS SR (vraj po pripomienkach z troch ministerstiev – čo je zrejme málo, /podľa medializovaných informácii/internet.denník-HS/) … zmení sa Prezumpcia Neviny na Prezumpciu Viny.? … t.j. obvinený/obžalovaný bude musieť sám dokázať svoju Nevinu.? … No, teraz neviem …
K novo-vytvárajúcemu sa “Ministerstvu Pravdy” (MS SR) – “Povedz pravdu, prebijú ti hlavu”., resp. budú v “demokracii novodobí politickí väzni” za vyjadrenie názoru? Slobodu slova? …
– z príspevku tejto web stránky: 18. septembra 2015 o 8:16 (ABH) …Vyjadrenie premiéra SR Róberta Fica a ministra vnútra SR Róberta Kaliňáka ohľadom migrantov — utečencov: “Snáď nás nechce /rozumej/ Slovákov Európska únia trestať za názory.Snáď to nemyslia vážne!”Mne vyšiel v rámci vlastného štátu taký istý záver.Iba preto, že občan má vlastný názor na veci, dianie okolo seba, neznamená to, že sme na Slovensku všetci xenofóbovia, rasisti, nacisti, fašisti, anarchisti, sexisti … a iní “isti”.Požičiam si aj slová pána Danka — “Slovák je dobrá duša”.
‘Ak sa odvážiš mať svoj vlastný názor, potom od nás viac nedostaneš peniaze’,” povedal šéf slovenskej diplomacie., Miroslav Lajčák: “Je to ako vydieranie: ‘Ak sa odvážiš mať svoj vlastný názor, potom od nás viac nedostaneš peniaze’,” .,
S takýmito vyjadreniami môžem iba nesúhlasiť.Trestať iba za názor..no, jemne povedané by nebolo zrovna demokratické. Či už zo strany EÚ, ale aj vo vlastnom štáte…
Ešte vyjadrenie (parafrázujem) istej štátnej zamestnankyne (MPSVaR) pani Pietruchovej na sociálnych sieťach, zverejnené v int.denníku (HS – internete/ po prehre demokratov H. Clintonovej v prezidentských voľbách USA, resp. výhre pána Trumpa. Voliči pána Trumpa sú nevzdelaní … a pod., “”Biela lúza., Biely odpad” (najskôr ťažko stráviteľné sústo tiež pre slovenských “demokratov a mierotvorcov”)… tak toto ja si pod demokraciou nepredstavujem a ani pod pluralitou názorou. … ako je vidieť aj z príspevkov kolegu Miroslava R…”hlavne, že u nás má “právo” na každého “rovnaký” meter”!Podľa mňa nemá …
Vo vzduchu však cítiť, že sa možno niečo zlomilo. Politická garnitúra, ktorá v koalícii s obchodníkmi v pozadí uniesla štát, si uvedomuje, že zašla priďaleko. Aj preto sa množia pokusy o diskreditáciu politických protivníkov a kritických novinárov. A eliminujú sa policajti a prokurátori, ktorí chceli poctivo vyšetriť podozrenia z konšpiračných bytov a luxusných rezidencií. Studená vojna za zmenila na otvorený spôsob boja. Bez zábran a pravidiel. Zdá sa, že niekomu ide o všetko.
Aforizmus? Realita?
“Povedz pravdu, prebijú ti hlavu”.
Aká verejná mienka ? Celú biedu adaptácie a adjustácie jasne vystihuje Zväz vojakov z povolania. Vlastné pôžitky , servilnosť, senilita ….. Kvety na hrob, kvety na sviatky, predklon pred Euro/o/mylom. Najväčšia hrozba nie sú politici, ani migranti, ani Maďari, ani cigáni , ani čierni, ani Brusel , ani Trump. Najväčšou hrozbou pre Slovensko sú bieli lokaji od Tatier k Dunaju. V dejinách vždy sa adaptovali , aby prežili, keď sa rozhodlo o nich bez nich. Rozhodujúci boli kolaboranti-mesiáši.
…ešte k mojim predchádzajúcim dvom príspevkom:
…keď aj dymovnica vadí: https://www.youtube.com/watch?v=7UXN_pTAr5M
…hlavne, že u nás má “právo” na každého “rovnaký” meter!
Žitňanskej náhubkový zákon v praxi:
…toto je dôkaz o “fungovaní” demokracie na Slovensku. Nič zlé sa na zhromaždení pri príležitosti 17. novembra 2016 nedialo a obyčajné upozornenie zo strany polície by bolo úplne postačovalo.
Zatknutie malo odradiť a zastrašiť – účinok bude pravdepodobne úplne opačný.
Som zvedavý na stovky zatknutých na Silvestra po použití zábavnej pyrotechniky.
Polícia by v tomto prípade však pravdepodobne nezasiahla ak by nedostala pokyn “z hora” na hľadanie zámienky na zásah. Paradoxne práve predseda strany práce vo svojom príhovore kritizoval, že okrem sťažovania sa a hubovania bežným ľuďom režim nedovolí nič. Je zrejmé že sa veľmi mýlil – nemožno sa ani sťažovať, ani hubovať a už vôbec spomínať komunistickú minulosť niektorých súčasných politikov.
O rozkradnutí hodnôt, ktoré boli vybudované našimi otcami – o rozkradnutí štátu – a nevyšetrených kauzách hovoril predseda. Na tom má svoju existenciu založenú opozícia (teraz je to SaS a Oľano, kedysi to bol aj SMER, SNS, MOST) – oni však evidentne kritizovať môžu – a beztrestne.
Predseda strany práce si však dovolil spomenúť aj zväzácku a komunistickú minulosť niektorých súčasných politikov – a operatívne prezliekanie kabátov týchto ľudí.
A toto sa dnes neodpúšťa a vypadá to tak, že “trafená hus” 17. 11. 2016 zagágala – a poriadne nahlas!
“Predseda strany práce bol odvlečený políciou z protestu pred prezidentským palácom,
17. november 2016. Polícia zasahovala na pokojnom proteste proti kapitalizmu, za demokraciu”.
Pravdepodobný oficiálny dôvod zatknutia a policajnej represie bolo zapálenie červenej dymovnice pri záverečnej Internacionále. Bolo to na verejnom priestranstve a nikto nebol ohrozovaný.
https://youtu.be/JwblWwwChzk
Autor: Igor Stupňan, Pravda | 17.11.2016 12:00 … Nuž, názov článku podľa mňa nekorešponduje celkovo s Pravdou, podľa mnou načítaných informácii.Kto si prečíta celú Debatu pod článkom, je tam mnoho príspevkov k bezpečnostným-silovým zložkám tej doby, resp. celkovej situácie.Ako to vidia občania, aj odlišne od pána politológa-historika: …
“41 rokov bolo v znamení aktivizácie antikomunistických a protisocialistických síl. Spomeniem iba plánované úteky cez chránené hranice/utekali predovšetkým kriminálnici, neplatiči alimentov, špekulanti.Dodnes za zahmlieva možnosť legálnej emigrácie na žiadosť/ v r. 1967 odišlo z pohraničia na Chomutovsku vyše 60 rodín nemeckého pôvodu, prevážne do NSR/,na pozvanie, turistickými zájazdmi.Nemuselo by zomrieť 247 pohraničníkov na hraniciach s NSR. Stupňovalo sa protisocialistické zmýšľanie prostredníctvom primitívnych vtipov, vyfabulovaných príbehov a prifarbených správ Slobodnej Európy a Londýna. Konkrétne 17.11.1989 bola týmito médiami rozšírená správa o násilnej smrti študenta Šmída/agenta ŠTB Žifčáka/,ktorá priniesla totálny zvrat vo vývoji udalostí 17.11. Smrť sa zneužila ako nátlak na silové zložky štátu.Pamätám si na násilnosti na Národnej tříde. Najskôr zasunovanie kvetiniek mladým policajtom, potom vytrhávanie štítov, kameňovanie.To čo sa prísne trestá na západe,. čo vidíme v TV! … viac v linku.
ZAHRANIČIE/ÁZIA dnes 20:12 … ešte som prešiel viacero intern. denníkov-príspevkov, (z ktorých som predtým vybral) téma korupcie ľudí zaujíma – zaujala.Je aktuálna tiež v Programovom Vyhlásení Vlády SR, časti: “Politika boja proti korupcii.
Vláda si uvedomuje, že korupcia predstavuje závažný spoločenský a ekonomický problém, ktorý ovplyvňuje tak kvalitu života občanov, ako aj kvalitu podnikateľského prostredia.
Vláda bude eliminovať priestor pre korupčné konanie vo všetkých oblastiach verejnej správy, kde sa nakladá s majetkom štátu, verejných inštitúcií a samospráv, pri realizovaní verejných obstarávaní, poskytovaní štátnych dotácií a poskytovaní finančných príspevkov z fondov Európskej únie. Uvedenú snahu podporí informatizáciou procesu týchto činností”…..atď.
SITA | 15.11.2016 07:50, aktualizované: 20:20
“Putin odvolal ministra podozrivého z prijatia miliónového úplatku”.”Ruský prezident Vladimir Putin odvolal z funkcie ministra pre hospodársky rozvoj Alexeja Uľukajeva, ktorého zadržal Vyšetrovací výbor Ruskej federácie pre podozrenie z korupcie a na ktorého tamojšia justícia uvalila domáce väzenie, a to až do polovice januára 2017. Najvyšší ruský predstaviteľ zdôvodnil ministrovo uvoľnenie z funkcie stratou dôvery. Informovala o tom tlačová agentúra TASS s odvolaním sa na hovorcu Kremľa Dmitrija Peskova” .
.
Tak toto sa na Slovensku nemôže stať, aby minister šiel do basy. Ale aby sme zas našej polícii nekrivdili, aj ona sa môže pochváliť mnohými úspechmi v boji proti rozkrádaniu. V našej tlači sme si mohli prečítať nadpisy dokazujúce, že naša polícia nespí na vavrínoch :
“Dôchodcovi za krádež kukurice hrozí väzenie.””Zlodej si natrhal kukuricu v hodnote 8 eur, pôjde do väzenia.” … z diskusií čitateľov internetových webových portálov.
http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/410177-zastavte-posielanie-pokut-za-ciernu-jazdu-na-dialnici-vyzyva-sas/
Už tomu všetkému prestávam rozumieť.Sekera 20 miliónov eúr na pokutách za užívanie diaľníc v r. 2016 už odpustená bola.Štátu SR peniaze chýbajú iba od ľudí, ktorí si všetko poctivo platia?Čo vlastne SAS chce?Ako sa píše v jednom príspevku pod článkom: “SaS by mali vydať zoznam zákonov a povinnosti, ktoré nie je treba dodržiavať ako aj zoznam ľudí, ktorí ich zákony nemusia dodržiavať.Pre ostatných bude platiť, že zákony sa musia dodržiavať a za ich nedodržanie budú potrestaní”……
Neviem, ako prídeme k tomu všetci tí, ktorí si poctivo všetko (aj diaľničné známky) platíme, a až by nedopatrením náhodou bol niekde u človeka nedoplatok pár centov, či nejaké to euro, hneď má človek na “hlave” exekútora…..viac v linku.
Podľa môjho názoru pán Tomáš Švec ako aj ÚR ZV SR nemá vážny záujem sa zaoberať diskriminačným valorizačným mechanizmom ,resp. 68 ods.3 a odst.16 v Zákone 328/2002 Z.z. Proste ak niekomu takto nastavený mechanizmus vyhovuje a dokonca je pre neho ešte aj výhodný , načo by sa ho pokúšal zmeniť. Jediná možnosť je na nespokojnosť upozorňovať individuálne, predsa nie je možné aby nemalá skupina poškodených VD tolerovala nezáujem a spokojnosť našich kolegov. Teraz je jedinečná možnosť upozorňovať na to poslancov NR SR, ministerstvo vnútra ,obrany SR. Len tak sa môžu dozvedieť pravdivé informácie o diskriminačnom valorizačnom mechanizme , ako aj o našej nespokojnosti bez cenzúry” webu Zväz vojakov.” Ak nebudeme sami za seba ” bojovať” nik nám nič nevybaví a určite nie taký čo im valorizácia vyhovuje . Ja osobne budem na to upozorňovať stále !!!!!!
“Milan K. napísal: 7. augusta 2016 o 13:52
“Nechápem súvislosť, čo s tým má spoločné VVB?” – práve preto som to dal do zátvoriek, aby si to niekto omylom z VVB nevzťahol na seba.
Ináč súhlasím so zvyškom komentára: “Preto ďakujme APVV, PVV a tomuto webu že pomáhajú riešiť aj neprávosti SP na jednotlivcoch a šíriť osvetu v tejto oblasti. Často aj to pomáha viac ako neznalosť zákona”..Iba doplním: Je potrebné tiež poďakovať občianskemu združeniu VVB – a pánovi Paľovi Badovi, ktorý tento web bezpzlozky.eu vytvoril a už veľa ľuďom pomohol.Bolo tomu tak svojho času aj na starom webe ZV SR, ale žiaľ – už nie je.
Nie celkom dobre chápem z komentára:
Miro Palfi napísal: 7. augusta 2016 v 9:58
“…Práve naopak.Nuž, niekomu to takto vyhovuje, ako „aj zabetónovaniu“ §-fu 68 ods.3 a odst.16 v Zákone 328/2002 Z.z.Pričom sa to ešte aj „niekým“ — (verím — som presvedčený, že určite nie občianskym združením VVB) zahmlieva.Skúsil som popísať stav vecí, ako ich vidím ja z môjho pohľadu, pričom netvrdím, že ten pohľad musí byť správny, len ináč mi to, aj blokovanie web stránky ZV SR nevyšlo.”
Nechápem súvislosť, čo s tým má spoločné VVB? Podla mna tam netreba konšpiračne ani inak hladať nič, iba sa pozrieť trochu dozadu, k tomu muselo prísť len kvôli ješitnosti,malosti ,ubohosti, doritilezizmu a este neviem akej …sti,niekolko doslova jednotlivcov-menšiny kolegov z bývalej UR ZVSR ,ktorým doposial neviem o čo ide,trápne až smiešne.Na miesto toho aby pomáhali svojim členom, tak im zastavia komentáre ako pomoc pri riešení ich soc. potrieb. Preto ďakujme APVV, PVV a tomuto webu že pomáhajú riešiť aj neprávosti SP na jednotlivcoch a šíriť osvetu v tejto oblasti. Často aj to pomáha viac ako neznalosť zákona.
Ako malí Jarkovia , keď im zoberiete autíčko .Len sa čudujem že to nevadí ostatným členom .
Prenesené z rubriky: https://www.bezpzlozky.eu/2016/06/diskusia-k-navrhom-valorizacie/……v linku.
Miro Palfi napísal: 7. augusta 2016 v 9:51
Skúsim byť pravdivý a úprimný k sebe, ale aj ostatným čitateľom-prispievateľom na tento web.Píšem to napriek tomu, že viem, že nie každý má na túto vec totožný názor s mojím názorom.Napriek tomu, že pri preklikávaní sa na tento web je upozornenie na web ZV SR – Poradenstvo, (táto stránka môže poškodiť Váš počítač, či iné upozornenie v linku príspevku z 15. Júna 2016 o 22.48 v rubrike Diskusia k návrhom valorizácie — “výstraha v Červenom Poli” /záujemcovia si môžu vyhľadať a rozkliknúť/), som opätovne – náhodne cez mobilnú aplikáciu nazrel na web stránku ZV SR, kde ako sa mi ukázalo, táto funguje – je činná.Dokonca v príspevkoch/komentároch – najnovších komentároch je tiež príspevok pána Tomáša Šveca, prezidenta ZV SR.Ďalej som na web stránke ZV SR „vyčítal“ ..( členovia ZV SR najskôr budú mať informácie) – budem parafrázovať:
Pod úvodom — najnovšie články, je článok z 11. Júla 2016.Dňa 30 júna 2016 sa uskutočnilo rokovanie ZV SR s Predsedom Výboru pre Obranu a Bezpečnosť NR SR Antonom Hrnkom.Cieľom rokovania bolo skvalitnenie spolupráce s NR SR pri presadzovaní a dodržiavaní občianskych a sociálnych práv profesionálnych vojakov, vojnových veteránov a vojakov poberajúcich výsluhové dôchodky.Pri rokovaní sa vychádzalo z Programového zamerania občianskeho združenia ZV SR, (možno som prehliadol), ale nikde ani zmienka o rokovaní ohľadom Programového zamerania bodu /4.2/ — a diskriminačného valorizačného mechanizmu vrátane nevalorizácie výsluhových dôchodkov v roku 2012.Prezdent ZV SR informoval Predsedu výboru…atď.,
Osobne nerozumiem takejto „spolupráci“ občianskych združení ZV SR a APVV, kde APVV pripravila K novelizácií Zákona 328/2002 Z.z. prechodné ustanovenie § 143 ah (je v rôznych rubrikách aj na tomto webe) – t.j. valorizácia výsluhových dôchodkov od 1. Januára príslušného roka — aj 2017, ktorá sa má odvíjať od valorizácie civilných dôchodkov……a občianske združenie ZV SR NIČ.
Tým, že web stránka ZV SR je oficiálne prezentovaná ako “škodiaca” vášmu (minimálne môjmu) počítaču a pritom funguje, aspoň pre mňa z toho vyplýva, že nie členovia, sympatizanti, či ďalší prispievatelia, resp. čitatelia, nie sú na nej žiadúci.Neviem si to vysvetliť, ale prečo takéto zavádzanie?Veď jednoducho je potrebné napísať: na webe ZV SR neobťažujte, ste pre nás príťažou a vaše (sympatizantov) príspevky sú nám škodiace.A nie takto zavádzať v zmysle: „vodu kážem – víno pijem“.Som pripravený za tento príspevok-komentár obdržať tiež kritické ohlasy, ale uviedol som ako to vidím, pretože opätovne rokovanie na pôde NR SR bolo a o diskriminačnom valorizačnom mechanizme sa zo strany ZV SR nerokovalo.Len, takto je rozpor medzi tým čo oficiálne prezentuje občianske združenie APVV a občianske združenie ZV SR.Nehovorím o tom, že takýmto prístupom (aj nezmyselným blokovaním webu ZV SR) sa najmä mladšie ročníky do občiansých združení silových zložiek nezískavajú a ani v budúcnosti nezískajú, resp. hrnúť nebudú.Práve naopak.Nuž, niekomu to takto vyhovuje, ako „aj zabetónovaniu“ §-fu 68 ods.3 a odst.16 v Zákone 328/2002 Z.z.Pričom sa to ešte aj „niekým“ — (verím — som presvedčený, že určite nie občianskym združením VVB) zahmlieva.Skúsil som popísať stav vecí, ako ich vidím ja z môjho pohľadu, pričom netvrdím, že ten pohľad musí byť správny, len ináč mi to, aj blokovanie web stránky ZV SR nevyšlo.Je iba môj názor.Ďakujem.
No to je sila, no i mne dnes prišlo doporučene rozhodnutie o zvýšení výsluhového dôchodku. / o 1,33 € mesačne/.
Kto prehliadol, poprípade si nevypočul, preniesol som z rubriky na tomto webe z “MONITOR: Pán občan”: je to jednoznačné vyhlásenie jedného z Ústavných činiteľov Slovenskej republiky a tie mzdy, + diéty, + paušálny príspevok, + príspevok na pracovné cesty mimo domovského štátu, + príspevok na asistentov, + odstupné vo výške jedného svojho mesačného platu za každý rok výkonu mandátu, ktorý sa vypláca maximálne dva roky, + dôchodok..najskôr vymyslené nebudú a zakladajú sa na pravde, keď aj možno s nejakými individuálnymi odchýlkami u jednotlivých euro-poslancov:
Vyhlásenie Predsedu Národnej rady Slovenskej republiky Andreja Danka k Brexitu…https://www.youtube.com/watch?v=VBgLBmeNOtQ
ZAHRANIČIE/EURÓPA Dátum: dnes, Čas: 06:30 – viac v linku..
Trocha čísiel:
Za Veľkú Britániu sedí v európskom parlamente 73 volených zástupcov. Po Nemecku a Francúzsku ide o tretí najväčší počet europoslancov.
Mesačne stoja daňových poplatníkov 2 688 039 eur. Po odchode by mali nárok ešte na odstupné a pravdepodobne aj na dôchodok.
2 688 039 eur delene 73 volených zástupcov/poslancov EP rovná sa 36 822 eur priemerne na jedného voleného zástupcu – mesačne.
Základný plat europoslanca 7 956,87 eura v hrubom (6 200,72 eura v čistom)
+ diéty za oficiálne rokovania 304 eur za deň
+ paušálny príspevok 4 299 eur mesačne
+ príspevok na pracovné cesty mimo domovského štátu 4 243 eur ročne
+ príspevok na asistentov 21 209 eur mesačne
+ odstupné vo výške jedného svojho mesačného platu za každý rok výkonu mandátu, ktorý sa vypláca maximálne dva roky
+ dôchodok 3,5 percenta platu za každý celý rok mandátu..
.
Skúsme ešte vypočítať + dôchodok 3,5 percenta platu za každý celý rok mandátu.36 822 eur mesačne delene 100 percent krát 3,5 percenta rovná sa 1288 eúr dôchodku za jednoročný mandát.Tento mandát obvykle býva 4? 5 ? rokov u mnohých europoslancov aj opakovane..Skúsme si tento jednoročný dôchodok vynásobiť krát počet rokov každého jedného europoslanca..mne vychádzajú “šialené” sumy..
Potom diskutujme o mizivých 8 300 slovenských dôchodcoch z počtu nad milióna, ktorí majú viac ako 883 eur dôchodku z výšky priemerného ročného hrubého platu v Národnom hospodárstve a to po 20, 30, 40 odpracovaných rokoch, či diskutujme o ne/valorizácii dôchodkov (len aby sme náhodou veľa nechceli!), poprípade, že takmer žiadnemu výsluhovému dôchodcovi nevyjde v súbehu so starobným dôchodkom Vianočný príspevok, pretože presahuje určitú štátom stanovenú sumu,..a pod.
Až by čísla z článku v internetovom denníku Aktuálne.sk zavádzali verejnosť, poprípade som zle násobil/delil..ale aj tak, až by boli sumy nižšie, tak, je to sila.Viac aj v diskusii v linku.
Pravda.sk, ČTK | 23.06.2016 23:00, aktualizované: 24.06.2016 07:36
……………………………………………………….Briti sa rozhodli pre brexit (viac v linku)…………………………………………………………
Z príspevkov nižšie:
21. júna 2016 o 18:40..”Ale sú to oni, ľudia milión, ktorí majú vo svojich rukách hlasovacie lístky pri voľbách”.
5. apríla 2016 o 8:39.. “Z linku: “napľuli vám do tváre”..”Raz, možno si spomeniete, to niekto vystihol pomerne presne a trefne. Vtedy to adresoval takej malej, približne päťmiliónovej krajinke……Volič nevie nič, volič je… (už predtým medializovaná poznámka — “volič nevie nič, volič je… h*vno”).
Ako sa ukazuje, práve pri BREXITE rozdiel PRE a PROTI bol približne milión hlasov (+-).A volič nebol “h*vno”.Niečo na tých postrehoch v príspevkoch pravdy bude..Viac v linku..
Deň: 21.06.2016, Čas: 00:00, Autor: Marcela Šimková, Zdroj: HN
Šéfredaktorka HN: “Páni Fico a Sulík, buďte iba normálni.”
“Bonaparte sa stane symbolom kapitulácie. V tomto prípade však ešte nevieme koho.
Bonaparte je symbol. Symbol vzostupu a pádu. Symbol doby v ktorej žijeme, aj akéhosi poučenia z minulosti. Naopolen Bonaparte bol nútený kapitulovať 11. apríla 1814. O 202 rokov neskôr sa jeho menovec Bonaparte, tentokrát ten bratislavský, stane symbolom kapitulácie. V tomto prípade však ešte nevieme koho.
Ak by sme verili kuloárom, mohli by sme tvrdiť, že v Smere vyčkávajú. Že každý deň sledujú titulky novín a podľa toho monitorujú verejný záujem o kauzu Kaliňák. Alebo Bašternák. To je v tejto fáze v zásadne jedno. Že im istá dávka hrdosti nedovolí kapitulovať pred Matovičom a Sulíkom. Že ak by možno šlo o iného súpera, celá bitka by sa odvíjala inak. Že sa možno jedného dňa, povedzme aj pár dní dozadu mohol pýtať Fico Kaliňáka, či naňho ešte niečo majú. A Kaliňák mohol odpovedať, že nič. Fico mu teoreticky mohol dať absolútnu dôveru.
Ak sa však napriek tomu dve, tri, päťtisíc ľudí zhromaždí pred domom, kde býva premiér, bacha na to. Nie je to nič. Je to veľký politický problém. Ale aj spoločenský. Slováci nie sú národ demonštrantov. Nie, nie sme vo Francúzsku a preto takáto masa, na naše pomery nevídaná, je varovným prstom. Alebo viac – dôvodom, aby premiér niečo urobil. Nie, nie sú to jeho voliči, ale sú to ľudia, žijúci v krajine, ktorú spravuje. Aj oni majú právo na existenciu.
Faktom však rovnako je (a na to nezabúdajme), že ide o opozičnú akciu. Ktorá má na to legitímne právo, ale nikdy sa celé zhromaždenie nezbaví nálepky politiky. Nie číry občiansky aktivizmus, aby sme si to nemýlili.
A k meritu veci. Kaliňák ani Počiatek možno nespáchali nič protizákonné. Fico tiež nie. Ale ak obchodujete alebo máte iný vzťah s Malým Lackom (rozumej Ladislavom Bašternákom), ktorého pozná celá Bratislava, a ste verejne činná osoba, je to jednoducho problém. Ak máte dohliadať nad správou tohto štátu, ktorý v prvom rade vlastnia jeho občania, musíte niesť zodpovednosť a rozmyslieť si, kto sú vo vašom okolí akceptovateľné osoby a ktoré nie. Ak má však Richard Sulík nahrávku s Mariánom Kočnerom, je to porovnateľný prešľap.
Aby sme neboli príliš politicky korektní, tak si to povedzme narovinu: Fico by sa mal aj vo vlastnom záujme radšej odsťahovať z Bonaparte. Kaliňák by mal skončiť. Filip Rybanič by mal čeliť štandardnému trestu za porušenie bankového tajomstva.
Všetci by mali tak trocha viac či menej kapitulovať. Lebo pozor, ľuďom dochádza trpezlivosť so zákonnými aj nezákonnými podozreniami a začínajú vyžadovať normálny štát. V takejto situácii nastupuje extrém, ktorý sa im tak na prvý pohľad nemusí zdať. Ale sú to oni, ľudia milión, ktorí majú vo svojich rukách hlasovacie lístky pri voľbách.
Všetci vidíme, kto čaká v pozadí. Kto má počas trucovania v či pred Bonaparte mediálne školenia. A svojou nenápadnosťou môže zbierať body. Páni všetci dokola, nespravte z nás nacistickú krajinu. Správajte sa normálne. Vyvoďte si voči sebe zodpovednosť, že sa nestretávate, slušne povedané, s neštandardnými ľuďmi. Vyjadrujte sa normálne. Lebo ak nie, potom tu môže jednoducho nastúpiť nový normál. Ten nebezpečne hnedý. Vďaka vám.”
Že nie sme iba egoisti, ktorí myslia iba na svoje výsluhové dôchodky – prečítajme tiež..
http://aktualne.atlas.sk/udalosti/doprava/dopravcovia-hrozia-totalnym-ochromenim-dopravy-vlade-davaju-ultimatum.html
UDALOSTI – DOPRAVA, Dátum: dnes, čas: 15:43, Zdroj: //aktuálne.atlas.sk/ – rozkliknite aj link v príspevkoch pod článkom – zaujímavé názory vodičov z praxe..na upútavke článku je 1. JUN Blokáda BA, DS a ZA ..
http://www.cas.sk/clanok/404346/byvala-sefka-zdravotnych-kontrolorov-pazinkova-za-skandaly-jej-odklepli-odmeny-35-000/
Zdroj: Nový čas, Zdroj: hkl, udzs…..
Že nie je peňazí v Slovenskej republike?.. Kto tomu ešte verí? .. Príspevky v diskusii pod článkov od občanov sú jednoznačné..
Kto zatiaľ prehliadol príspevky/komentáre pod článkom jedného z naj-čítanejších denníkov na Slovensku, vybral som jeden z príspevkov, ktoré dostali zatiaľ najviac plusiek od čitateľov..
” Tak, komu to doteraz ešte nebolo jasné, tak už hádam teraz vie, prečo niet na platy zdravotných sestier, učiteľov alebo pracujúcich iných profesií, kde sa pracuje za minimálnu mzdu v ťažkých podmienkach….Lebo bezočivo a pred “zrakom” národa odmeňujú zlodejov a diletantov vo vysokých funkciách”…..iba dodám..prečo nie je aj na dôstojnú valorizáciu strarobných dôchodkov, aj výsluhových dôchodkov od roku 2012 (vrátane).Bolo by dobré veriť?, až by si článok aj s príspevkami prečítali tiež kompetentní na Ministerstve financií Slovenskej republiky..tí sú strážcovia finančnej pokladnice, ktorí budú “vraj” rozhodovať, či je-nie je dostatok peňazí aj na dôstojné valorizácie všetkých druhov dôchodkov.
Javí sa ako užitočná informácia.Prenesené od Ing. Ľubomír Dubeň napísal: 2. mája 2016 o 20:55 (z rubriky Verejný priestor pre diskusiu).
http://www.asociaciapolicajtov.sk/downloads/soczdrav/valorizacia_dochodkov.doc
Vybral som z link-u: (Valorizácia dôchodkov)
Sociálno-zdravotná komisia Prezídia APVV (ďalej len „SZK“) vzhľadom na potrebu odstrániť súčasný kritický stav valorizácie dôchodkov pripravila pre Prezídium APVV analýzu stavu na tomto úseku s odporúčaním na riešenie.
– Z vykonanej analýzy vývoja a súčasného stavu v oblasti dôchodkového zabezpečenia (všeobecného a osobitného systému), informácii zverejňovaných v médiách pred voľbami a po voľbách v roku 2016 (napr. predseda vlády SR, minister PSVaR a jeho štátny tajomník, minister vnútra, predseda Jednoty dôchodcov na Slovensku), Programového vyhlásenia vlády SR, Koaličnej dohody politických strán SMER_SD, SNS, MOST-HÍD a # SIEŤ pre volebné obdobie 2016-2020 a výsledkov rokovaní sociálno-zdravotnej komisie Prezídia APVV na MV SR, GR ZVaJS a so sociálnou komisiou ZV SR, rokovania prezidenta APVV s predsedom JDS vyplýva, že je všeobecná zhoda na tom, aby sa valorizácia dôchodkov riešila čo najskôr a nie až od 1.1. 2018 tak ako to upravuje súčasný právny stav.
– Podľa odborníkov je možné nepriaznivý vývoj na úseku dôchodkového systému súvisiaci so starnutím populácie všeobecne riešiť najmä :
• predlžovaním dôchodkového veku a
• znižovaním valorizácie dôchodkov.
Vzhľadom na uvedené SZK odporúča :
1.Podporovať riešenie valorizácia čo najskôr.
Keďže zmena si vyžaduje novelizáciu minimálne zákona č. 461/2003 Z. z. a vzhľadom na postup a lehoty súvisiace s legislatívnym procesom prijímania zákonov najskorší termín je možný k 1.1.2017.
2.Podporovať ustanovenie minimálnej pevnej sumy valorizácie.
Súčasný právny stav (ale aj stav platný od 1.1.2018) je nastavený nedostatočne nakoľko v prípadoch keď je inflácia nulová alebo aj nízka je aj valorizácia dôchodkov neprimerane nízka. Z toho dôvodu je potrebné ustanoviť aj minimálnu hranicu percenta, ktoré bude slúžiť na výpočet pevnej sumy pravidelnej valorizácie alebo minimálnu hranicu pevnej sumy, ktorou budú dôchodky pravidelne valorizované. Toto je potrebné následne použiť aj od 1.1.2018. SZK zastáva stanovisko, že výška priznaného dôchodku, či už starobného alebo výsluhového je odrazom aktivít, postavenia a odvodov v čase dôchodkového poistenia, preto by valorizácia všetkých dôchodkov mala byť realizovaná pevnou sumou.
3.Využiť riešenie valorizácie v roku 2016 na zmenu zákona č. 328/2002 Z. z.
a)Výsluhové dôchodky sú od roku 2013 valorizované tak ako starobné dôchodky s tým, že pri výsluhových dôchodkoch sa uplatňuje ešte prepočet koeficientmi za roky služobného pomeru (§ 68 ods. 3). Tento stav platí do 1.7.2018 odkedy sa už tento prepočet uplatňovať nebude. Vzhľadom k tomu, že roky služobného pomeru boli pri priznávaní výsluhových dôchodkov a výpočte ich sumy už „zohľadnené“, valorizácia všetkých dôchodkov by mala byť realizovaná rovnako u všetkých poberateľov bez ohľadu na roky služobného pomeru (dvakrát uplatnený princíp zásluhovosti). SZK preto navrhuje toto ustanovenie začať neuplatňovať nie až od 1.7.2018 ale už od účinnosti noviel prijatých k zmene valorizácie.
b)Od roku je mechanizmus valorizácie starobných a výsluhových dôchodkov upravený „jednotne“ (zákon č. 328/2002 Z. z. § 68 ods. 1 sa odvoláva na spôsob ustanovený v zákone č. 461/2003 Z. z.). Termín valorizácie ale ostal naďalej rozdielny (1.1. starobné dôchodky a 1.7. výsluhové dôchodky). Vzhľadom na jednotný postup valorizácie obidvoch „systémov“ dôchodkového zabezpečenia SZK odporúča navrhovať zjednotenie aj termínu valorizácie t.j. obidva systémy k 1.1. kalendárneho roka.
4.Podporovať osobitné riešenie dôchodkov „starodôchodcov“.
Skupinu „starodôchodcov“ – poberateľov dávok z výsluhového zabezpečenia príslušníkov PZ tvorí menej ako 2000 osôb a ani jedna z nich v súčasnosti nespĺňa podmienky na priznanie minimálneho dôchodku podľa zákona č.461/2003 Z. z. o sociálnom poistení a najnižší výsluhový dôchodok u týchto osôb je vyšší ako je v súčasnosti 1,7 násobok životného minima. Keďže sa pri priznávaní výsluhových dôchodkov uplatňuje princíp zásluhovosti t.j. uplatňuje sa doba služby a výška služobného príjmu, nemožno zabezpečiť (a ani by to nebolo vzhľadom na odvedené sumy poistného spravodlivé), aby výška skôr priznaných dôchodkov dosiahla úroveň súčasne priznávaných dôchodkov, odporúčame podporiť osobitné riešenie „starodôchodcov“ všeobecného systému s tým, aby sa to primerane dotýkalo aj tých „starodôchodcov“ z osobitného systému, ktorým bola priznaná dôchodková dávka podľa predchádzajúcich predpisov upravujúcich oblasť sociálneho zabezpečenia t.j. pred nadobudnutím účinnosti zákona č. 328/2002 Z. z.
.
– K bodu 3) odst. a – “Tento stav platí do 1.7.2018 odkedy sa už tento prepočet uplatňovať nebude”.V zákone 328/2002 Z.z tento dátum figuruje tiež v § 68 odst.16 (iba k jeho možnej zmene).
– Ešte k úvodu link-u: – “Podľa odborníkov je možné nepriaznivý vývoj na úseku dôchodkového systému súvisiaci so starnutím populácie všeobecne riešiť najmä • predlžovaním dôchodkového veku a • znižovaním valorizácie dôchodkov.Je to tiež tvrdenie Rozpočtovej rady štátu.Ten pohľad Rozpočtovej rady štátu aj iných.. nebude jediný.Sú aj iné pohľady:
Na nepriaznivý vývoj na úseku dôchodkového systému súvisiaci so starnutím populácie má podľa mnohých objektívne vplyv tiež: približne 300 000 nezamestnaných občanov v rámci Slovenska.Ďalších 300 000 občanov SR zamestnaných v zahraničí.Je to približne 10% populácie Slovenska, resp. 20% z možných zamestnaných občanov, ktorí neplatia v SR a pre SR žiadne odvody.Tiež – daňové úniky, schránkové firmy, miliardové dividendy v eurách vyplácané do zahraničia zo zisku sprivatizovaných podnikov..atď.,
Odpovedám Mirovi Palfimu aj ďalším kolegom: pokračujte, kto nič nerobí, nič nepokazí.
Miro si iba pomýlil linky a začal trochu zmätkovať, tam sú dva linky v tej istej veci, jeden v roku 2006 a druhý v r. 2008. Ten z roku 2008 je rozšírený o bod III.
Vyzerá to takto:
1)
http://merit.slv.cz/PL.US16/06,forced2012598 PL. ÚS 16/06 30. 4. 2008 Zobraziť rozhodnutie datované dňa: 13.9.2006
2)
http://merit.slv.cz/PL.US16/06,forced2012535 PL. ÚS 16/06 13. 9. 2006 Zobraziť rozhodnutie datované dňa: 30.4.2008
Nežiadam ospravedlňovanie, chcel som iba vysvetlenie, nakoľko ani sámsom nechápal o čo ide.
Takže “kľúdok, rozvahu a dôslednosť”.
Viackát som sa opätovne zamýšľal nad svojimi dvoma príspevkami 22. Apríla 2016 o 8:40 a 25. Apríla 2016 o 9:21, v ktorých si myslím, že sú prvky určitého môjho vzplanutia a mohlo by sa zdať, že aj obvinenia pána Paľa Badu (webmaistra), prípadne jeho spolupracovníkov, čo sa týka technického zabezpečenie webu.Určite tomu tak nie je a príčinou takto ladených mojich príspevkov sú iné, nazvime to vonkajšie okolnosti.Pokúsim sa vysvetliť.Aj napriek tomu by som sa však chcel pánovi Paľovi Badovi ospravedlniť za takto ladený príspevok a jeho možného zlého pochopenia, či adresovania na neho.Nie je tomu tak a bolo by to veľké nedorozumenie.Vynasnažím sa vysvetliť okolnosti takto napísaných príspevkov.Všetkému príčinou boli linky v dvoch príspevkoch a to Nálezy ÚS SR k nevalorizácii dôchodkov, v prospech dôchodcov.Link z príspevku 22. Apríla 2016 o 8:40 – po rozkliknutí je prázdny, hoci predtým bol v ňom tiež Nález ÚS SR.Vyznelo mi to nepochopiteľné.Akoby si niekto neželal, aby boli dôchodcovia, aj výsluhoví dostatočne informovaní.Nemyslel som tým ale technické zabezpečenie tohoto webu, ale vonkajšie prostredie, vonkajšie okolnosti.Niečo podobné sa stalo pri druhom linku http://merit.slv.cz/PL.US16/06,forced2012598 – kde pri rozkliknutí nenaskočil obsah, z ktorého som citoval určité pasáže.Ako nie IT-čkár, som až po určitom čase došiel na to, že nie sú to vonkajšie okolnosti, ani tento web, ktorý robí problém, ale je to jednoducho technická záležitosť.Aj preto pán Paľo Bada prepáčte, až by ste sa nejakým omylom cítil v tomto mnou obviňovaný.Je to úplne ináč a to, ako som už pred tým písal.
Ešte pre informáciu, môže sa stať každému, že link bude nesprávne prehodený/prekliknutý.Po rozkliknutí linku pod modrým písmom (zdroj) stačí kliknúť a stránky v ňom sa prehodia.Ďakujem.
K predchádzajúcim dvom príspevkom, pridám ešte tretí, z rubriky “3. výročie nevalorizácie”..Napíšem tentokrát od srdca.Som mierne povedané udivený-prekvapený, z toho, že z linkov – Nálezov ÚS SR v ktorých sú pasáže v prospech starobných aj výsluhových dôchodcov, tie “miznú”.Keď nie celý obsah link-u,(ako dva príspevky späť) tak aspoň citované vety, ktoré takto ostali aspoň v napísaných komentároch.Komu toto vadí, až je to v prospech nás všetkých?Najskôr mám dve možnosti.Buď píšem tak, že to občas “zatne niekomu do živého”, alebo druhá možnosť, že som napísal celkovo od veci.V druhom prípade sa ospravedlňujem..až som niečo porušil, ale som presvedčený, že určite nie slušnosť a dobré mravy.
Najnovšie v linku v Náleze ÚS SR chýba:III. Analýza a závery..podľa mňa platí všeobecne, PRE VŠETKÝCH.Pre informáciu prenášam aj do tejto rubriky:
Miro Palfi napísal: 24. Apríla 2016 v 8:51
Konzultovali-rozoberali sme s kolegami nižšie napísané.Najmä táto veta z Nálezu ÚS SR z Analýz a záverov vyznieva jednoznačne/logicky a hoci NÁLEZ nie je “šitý” pre výsluhových dôchodcov, mal by sa dať zovšeobecniť: “Takýto prístup znamená, že ak ústavný text napr. výslovne neustanovuje, že určité nároky sú neodňateľné, t. j. sú zaručené akoby „len“ zákonnými zárukami, možno potom „legalizovať“ akékoľvek zásahy štátu. Materiálne chápanie právneho štátu takýto prístup vylučuje”.Je tam tiež konštatácia: “sociálny status fyzických osôb — dôchodcov”.To bezpochyby sme, keďže sme splnili podmienky nároku na výsluhový dôchodok podľa zákonov o sociálnom zabezpečení..zákony 328, 100, aj predchádzajúcich zákonov o sociálnom zabezpečení.
Až by právnici/odborníci mali takí istý názor ako my laici, potom by už v diskusiách k Nevalorizácii, či eventuálnemu Zdaňovaniu dôchodkov každého druhu nebolo čo dodať.Výsledok by bol: NEMôŽU/NEMOHLI sa všeobecne DôCHODKY ani NEVALORIZOVAŤ ani ZDAŇOVAŤ.
.
Z NÁLEZ-u Ústavného súdu Slovenskej republiky — http://merit.slv.cz/PL.US16/06,forced2012535 — som ešte vybral z bodu III.
Analýza a závery..podľa mňa platí všeobecne, PRE VŠETKÝCH.
“V dôsledku posunu v nazeraní na ústavné princípy nastal posun aj v smere od formálneho chápania právneho štátu k jeho materiálnemu chápaniu, ku ktorému sa ústavný súd svojou judikatúrou zreteľne prihlásil. Pri formálnom chápaní právneho štátu sa ústavné princípy uplatňujú v limitoch ústavných textov aplikovaných na základe gramatických a formálnologických metód identifikujúcich obsah právnych predpisov. Takýto prístup znamená, že ak ústavný text napr. výslovne neustanovuje, že určité nároky sú neodňateľné, t. j. sú zaručené akoby „len“ zákonnými zárukami, možno potom „legalizovať“ akékoľvek zásahy štátu. Materiálne chápanie právneho štátu takýto prístup vylučuje. Ústavný súd preskúmal napadnuté zákony z hľadiska ich súladu s označenými článkami ústavy v intenciách materiálneho chápania právneho štátu.
Prísne kritéria pri uplatňovaní princípu právneho štátu musia platiť pre obsah právnych predpisov, t. j. predovšetkým tých, ktoré zasahujú do osobitne citlivých oblastí, akou je aj sociálny status fyzických osôb — dôchodcov s dopadom na zabezpečenie podmienok na ich dôstojný život. Zabezpečenie dôchodcov sa realizuje predovšetkým prostredníctvom dôchodkových dávok..atď.,…viac v link-u vyššie.
Bod III. – Analýza a závery v linku po včerajšku chýba – aspoň mne doma v počítači..(AKTY X).Až som doteraz písal príspevky od veci, ale v prospech všetkých VD a SD, ešte raz sa všetkým ospravedlňujem.Ďakujem.
Trocha z histórie valorizovania dôchodkov. – Aj preto si myslím, že Nález ÚS SR, ktorý sa už nedá-nedal rozkliknúť v predchádzajúcom príspevku, je tiež jeden z dôležitých Nálezov ÚS SR.
4. Veľká zmena vo valorizácii dôchodkov zákon č. 310/2006 – ministerka práce Iveta Radičová
V roku 2006 sa dôchodky valorizovali len do sumy 17 200 Sk. Táto úprava bola incidentná s Ústavou SR, preto bol príslušný paragraf (§ 82 ods. 10) zrušený. Dotknutým poistencom dodatočne valorizovali dôchodok.V rámci tejto novely sa upravili starobné dôchodky priznané podľa zákona č. 100/1988, ktoré boli obmedzené maximálnou výmerou starobného dôchodku.
http://dennik.hnonline.sk/servisne-prilohy/460609-ako-sa-vyvijali-dochodky-na-slovensku-pozrite-sa
Viac v linku..
Ono až sa chce(štátnym orgánom) tak to ide, až sa nechce, tak to nejde……Nevalorizácia výsluhových dôchodkov v roku 2012.Ďakujem.
S dovolením, neodpustím si, spýtam sa napriek tomu že viem, že odpoveď od štátnej mašinérie-štátnych orgánov nedostanem(e).
Písal som aj takýto príspevok v rubrike na tomto webe – “Spojíme sa za spoločnú vec”?
Kto nepodchytil diskusiu v sekcii zákon 328/2002 Z.z. plné znenie — opätovne uvediem : ROZHODNUTIE ÚSTAVNÉHO SÚDU SR:
http://portal.concourt.sk/Zbierka/2008/3_08s.pdf
Až na základe ROZHODNUTIA Ústavného súdu SR sa musia dôchodky ZVYŠOVAŤ – VALORIZOVAŤ, nemôže NIŽŠIA PRÁVNA norma, ktorou je napríklad zákon, ktorý schvália poslanci v parlamente dôchodky ZNIŽOVAŤ. Ani ZMRAZIŤ. Jednalo sa síce o civilné dôchodky, ale ROZHODNUTIE Ústavného súdu už existuje a to v prospech dôchodcov.
Som presvedčený, že v OBDOBNOM POSTUPE v SR ako v ČR bráni už existujúce ROZHODNUTIE Ústavného súdu, ktoré by malo byť aplikovateľné na každý druh dôchodkov a dôchodcov — pravda, dokiaľ nie sme občania nejakej druhej kategórie.
Moja otázka znie (pre kompetentných)..vadilo (zaťalo do živého) práve aj toto Rozhodnutie-Nález ÚS SR – keďže po rozkliknutí linku aj vyhľadávaní na internete ho už nemôžem nájsť?Bližšie je rozpísané v príspevkoch – rubrike 3. výročie Nevalorizácie, kde svoje názory prezentovali k Nálezom ÚS SR páni: Dr. Milan Kolen, JUDr. Jozef Kotulič….a ďalší kolegovia výsluhoví dôchodcovia.
Veď hej, ale aj zrdravotníctvo začínalo len tetami Ankami a aktuálne je už pri maséroch Kostkoch, a kto vie, či aj nie ešte ďalej…
Ukrajina by na reformy v korupcii potrebovala našich naj, Kazímiera, Počiatoka, to sú machri, kam sa na nich hrabe nejaký amatér Miklóš .
Netrápi ma to síce ale aspoň teší. Mikloša už nechce najnovšie ani Porošenko na Ukrajine.
V RÁMCI PLURALITY NÁZOROV – Čo trápi občanov?, pretože “vraj nie je na nič peňazí”(zdravotníctvo, školstvo, nevalorizáciu výsluhových dôchodkov v roku 2012???)..ozaj, čo s “vybuchnutým” a skolabovaným informačným systémom Finančnej správy z roku 2012 a Miklošovimi nominantmi?
Z článku/komentára autora:”Tretí problém: podozrivé vysávanie šiestich miliónov pre Bašternákovu firmu sa stalo v roku 2012. Presne v čase, keď Finančnej správe vybuchol a skolaboval informačný systém. Spôsobili to ešte Miklošovi nominanti vo vedení Finančnej správy.Niektoré výkazy DPH museli úradníci evidovať a kontrolovať manuálne.Finančná správa bola dočasne nefunkčná. Ak sa o tom dozvedeli spriaznení podnikatelia, ktorí mali informácie z prvej ruky, mali žatvu. Bez kontroly, ktorá bola v tom čase nemožná.A ak potom takíto dobre informovaní podnikatelia „stratili“ účtovné doklady, kontroly by boli ešte ťažšie”.
http://www.aktuality.sk/clanok/329128/komentar-daga-danisa-zarobilo-to-miliony-stratilo-to-ucty-a-nevola-sa-to-matovic/
Dátum: dnes, Čas: 00:00, Zdroj: //aktuality.sk/, Autor: Dag Daniš…viac v linku.
http://komentare.hnonline.sk/komentare-hn/594976-komentar-sefredaktorky-hn-napluli-vam-do-tvare
Deň: 04.04.2016, Čas: 23:36, Autor: Marcela Šimková, Zdroj: //hnonline.SK/
“Komentár šéfredaktorky HN: Napľuli vám do tváre”
Panama Papers potvrdila, čo sme tušili. Že na nejakú morálku sa iba hráme.
Na úvod si zadefinujme niektoré základné premisy. Daňové raje sú problém z dvoch dôvodov. Po prvé, odlievajú sa cez ne peniaze, ktoré by za normálnych okolností mal dostať štát. Ten, v ktorom daňovníci žijú, pracujú a podnikajú, využívajú jeho služby. Po druhé: lebo sa v nich ukrývajú milióny a miliardy, ktorých pôvod by nás mohol oprávnene zaujímať. Korupcia a čierne peniaze sú tiež jednou z metiel ľudstva, respektíve hospodárstva štátov. Takže sme si stanovili tézu – áno, sú problém. Avšak len zástupný.
Konflikt záujmov
Daňové raje sú tu totiž preto, lebo je po nich dopyt. Štáty ich existenciu v zásade ticho tolerovali, potom ich začali, ako to už býva, pomaly, veľmi pomaly riešiť. A či vôbec problém unikajúcich a zakrytých peňazí v rajoch niekedy vyriešia je otázka. Pretože spomínaný dopyt nevychádza len zo strany nejakých firiem, ale aj zo strany politických špičiek. Presne tých, ktoré majú za úlohu tento problém riešiť.
To, čo ukázala kauza Panama Papers, je totiž normálny pľuvanec do tváre. Môžeme vnútorne odsúdiť firmy, ktoré sa do rajov utiekajú. Ale politické špičky? Ľudia, ktorí by mali byť elitami svojich krajín? Ich blízki rodinní príslušníci? A to cez spoločnosť, ktorá mala vo svojich štruktúrach oddelenie, ktoré pralo špinavé peniaze?
To najhoršie
V zásade je jedno, či sa snažili takto sa vyhnúť daniam alebo si prečistiť nekalo nadobudnuté peniaze. To je zástupná otázka. Pretože predviedli pokrytectvo najhrubšieho zrna. Povedzme si to na rovinu: normálne oberali o peniaze vlastný štát, ktorý vedú.
To, čo Süddeutsche Zeitung, BBC Panama a Guardian priniesli, je veľké. Je to väčšie a hrozivejšie ako akékoľvek úniky doteraz. Lebo v sebe spája to najhoršie: morálne zlyhanie, ďalšie podkopanie dôvery v elity, v niektorých prípadoch (hoci pozor, nie všetkých) jednoducho krádež. Je to akási svetová Gorila. Všetci sme o tom tak akosi tušili, ale zrazu je to čierne na bielom.
Trocha špiny
U nás sa zatiaľ môžeme s úškrnom pozerať na 283 českých mien, ktoré v zoznamoch figurujú. Koľko je tam slovenských zatiaľ nevieme. Nejaké navijaky vyskakujú. Ľudia z emisnej kauzy, pri ktorých nás to možno ani neprekvapí. Zrejme tam nie sú naozaj najvýznamnejší predstavitelia štátu. Pri pohľade na pestré spektrum svetových osobností a politických lídrov by už asi boli zverejnení. Možno mali šťastie a využívajú iné štruktúry. Alebo je časť z nich naozaj čestná a jednoducho neobchádza zákony, za ktoré aj sama hlasuje. Bodaj by.
Panama Papers ukázal kus špiny. Ak si myslíte, že nejaký veľmi veľký, ste zrejme naivní. Raz, možno si spomeniete, to niekto vystihol pomerne presne a trefne. Vtedy to adresoval takej malej, približne päťmiliónovej krajinke……Volič nevie nič, volič je… (už predtým medializovaná poznámka – “volič nevie nič, volič je… hovno”).
Krátka reakcia na výsledky marcových parlamentných volieb 2016
Máme po parlamentných voľbách, ktorých výsledky signalizujú viaceré problémy. Ja som 15. Februára 2016 vo svojom príspevku upozornil, že po sústavnej nespokojnosti poberateľov Výsluhových dôchodcov (VD) s nezákonnou nevarolizáciou z r. 2012, čo malo aj nepríjemný dopad pre stranu Smer -SD napr. na výsledky komunálnych volieb v niektorých krajoch, ale aj prezidentských volieb. MO SR reagovalo na nespokojnosť aj tým, že iniciovalo zmenu manažmentu Zväzu vojakov SR a základných dokumentov. A aby sa zakryl nie celkom lichotivý demografický stav VD, ktorí nás opúšťajú v čoraz mladšom veku (až na niektoré výnimky) bolo zakázané zverejňovanie menného zoznamu poberateľov výsluhových dôchodkov, ktorí sa pobrali na večnosť (údajne sa tým porušovali ich osobné práva!!!) Pozri najnovšiu reakciu VÚSZ na webe zvaz vojakov! Upozornil som, že na problémy najmä staro dôchodcov, ale aj staro VD, ktoré mala v programe už prvá Ficova vláda avšak nič neriešila sa reaguje v článku Ing. MICHALA MAJTÁNA „Akútne problémy v oblasti dôchodkov na Slovensku“ publikované: Nové slovo, PONDELOK 15. FEBRUÁR 2016. Aj z tohto a iných neriešených problémov (schránkové firmy, jalové konfrontácie s Matovičom, privatizácia Vojenského liečebného ústavu v Novej Polianke a ďalšie tunelovanie eráru v rezorte MO, pokračovanie pofídernej personálnej a ekonomickej politike v tomto rezorte sa SMER-SD nemôže čudovať, keď v parlamentných voľbách 5.marca 2016 mnohí poberatelia VD, ale aj SD dali svoje hlasy v tom lepšom prípade Slovenskej národnej strane. Hoci mnohí veľmi „múdri“ politici a iní (vrátane Smeru-SD) vyjadrujú pohoršenie nad neobyčajným vstupom kotlebovej strany do parlamentu a to za podpory v priemere pomerne mladého elektorátu, skoro ľavicového programu a odkrývania tabuizovanej histórie. Sme svedkami toho ako sa do popredia derie aj s pomocou p. prezidenta ultrapravicový zlepenec na čele so Sulikom a Matovičom. Tento pán aj za to, čo prevádzal v predvolebných televíznych debatách mal by pouvažovať o svojom preliečení v niektorom psychiatrickom ústave.
Pre Milana Faltina napísal: 22. februára 2016 o 12:29
V príspevku 20. februára 2016 o 9:10 som za seba okrem iného napísal (od toho sa “odvíjam”): Dôležitá pre mňa pri voľbách, pri rozhodovaní sa bude strana:
1/ nezníži (nezdaní) výsluhové dôchodky ani žiadne iné dôchodky – to znamená, neodôvodnene nenivelizuje (NEZNEHODNOTÍ reálnu kúpnu silu) výšku výsluhových dôchodkov ani žiadnych iných dôchodkov.Bod č. 1 (aspoň podľa mňa) nie je zosynchronizovaný s bodom č. 5 z dnešného môjho príspevku 22. februára 2016 o 9:23..preto môj postup 5. marca 2016 sa bude odvíjať od vyššie uvedeného. Súhlasím s príspevkom pplk.v.v. RNDr.Ing. Jaroslav Bednařík napísal: 22. februára 2016 o 10:37: “Propadlé hlasy a hlasy nevoličů si rozdělí vítězové” – vynasnažím sa, aby mi hlas neprepadol..a či to bude dobré rozhodnutie?Netuším, iba to takto vidím.Neodvážim sa nikomu radiť.Aj preto som č.12/126 nevylúčil..iba(moja úvaha).
K Jaroslavovi Bednařikovi:
Je pravda, že s outsiderami to z biedy nevytrhneme, lebo je ich ako húb po dáždi. Ale so zavedenými, kde je zas tých matadórov jak nasiato, tiež nič moc. A tie 5-6 %-tné, tak to už vonkoncom nie. Takže ozaj…” ani z voza ani na voz”… Alebo jak v tom filme: “Vivat Beňovský, vivat Potocký”, tuším Zemanská česť ma názov ?
Ad Adamčo 21.2. 15:51:
Chybička se vloudila – strana č.16 je č.12.
V kand.listině 16 naopak není žádný VD ani SD, i když nad 62 let je ich tam 16, z toho 12 jsou ostřílení “matadoři” – současní poslanci, tajemníci a ministři. Při výběru strany, kterou chci volit, musím pečlivě zvážit, co která strana (když byla ve vládě) udělala dobrého nebo nedobrého pro seniory ať už VD nebo SD. A pro jednu s posledních vlád to nevypadá moc dobře. Ale volit zavedenou stranu nebo nějakého “outsidera”? Propadlé hlasy a hlasy nevoličů si rozdělí vítězové – tak teď “babo raď”.
K mínusom na konci príspevku..to sú všeobecné mínusy.Najskôr by nebolo fér tieto mínusy spájať s niektorým jednotlivcom výsluhovým dôchodcom, či s niektorým z občianskych združení výsluhových dôchodcov.
Ku príspevkom od 19. februára 2016 o 6:50 – skúsil som zosumarizovať plusy a mínusy, od volieb 2012, ani nie tak osoby a osobnosti jednotlivých občianskych združení, ale väčšie občianske združenia ako celky.Pri vymenúvaných osobách a osobnostiach by som mohol na niekoho zabudnúť, či niekomu týmto ublížiť pri vykonaných snahách v prospech výsluhových dôchodcov.Je pravda, že na kandidátnych listinách do volieb 5. marca 2016 je väčšie množstvo výsluhových dôchodcov, ale iba u pána Pokorného som vyčítal, že reprezentuje výsluhových dôchodcov, ktorých sociálne istoty chce v parlamente hájiť pod hlavičkou občianskeho združenia Asociácie policajtov vo výslužbe čo reprezentuje vzorku -5647,- výsluhových dôchodcov.(aspoň tak predpokladám).Čo sa od minulých volieb 2012 dosiahlo v spolupráci najväčších občianských združení: APVV, ZV SR – tam sú už príspevky a témy na ich webe povymázavané a najnovšie web bezpzlozky.eu.Jednotlivé osobnosti – kolegov neuvádzam z dôvodu tiež preskupovania sa medzi občianskymi združeniami, listy a emaily odosielali tiež jednotlivci aj z menších občianskych združení výsluhových dôchodcov.Nakoniec jednotlivým webom je to jedno, tie sú elektronicky poprepájané – až sa chce.Teda čo sa občianskymi združeniami doposiaľ vyrokovalo, ako si ja pamätám.
Plusy: (vybojované rokovaniami, pri ktorých bol prítomný, resp. bol aktívny najskôr tiež kandidát do NR SR – pán Pokorný).
1/ Starobné dôchodky na základe pracovných kategórii a kategórií funkcií, v počte zatiaľ viac ako 10 000 priznaných, cca 2000 zamietnutých, celkovo by malo ísť okolo 17 000 výsluhových dôchodcov.
2/ Zrušený dátum 31.12.2024 – na dobiehanie nárokov na starobné dôchodky na základe pracovných kategórií a kategórií funkcií.
3/ Cestovanie vlakom zadarmo pre Invalidných výsluhových dôchodcov, vdovských a vdoveckých výsluhových dôchodcov a sirotských výsluhových dôchodcov.
4/ Zákaz práce dôchodcom nad 63 rokov.
5/ Neprešiel Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 219/2006 Z. z. o protikomunistickom odboji v znení zákona č. 58/2009 Z. z. a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (ďalej len „návrh zákona“) predkladá skupina poslancov Národnej rady Slovenskej republiky – Jurinová, Šipošová /OĹaNO/.
Možno som na niečo pozabudol..ale pri týchto bodoch bolo aktívne tiež občianske združenie Asociácia policajtov vo výslužbe – nech ma niekto opraví/doplní, až sa mýlim.
Mínusy:
1/ Nevalorizácia z roku 2012. (prebiehajú súdy).
2/ Pokrivená valorizácia 2013, 2014, 2015, 2016, 2017..až do 2018.(nevyriešené)
.
Pre: Adamčo napísal: 21. februára 2016 o 15:51 – ja viem tiež, koho Nebudem voliť.:-)
Ja už mám po diléme. Zavolím dajakú nízkorozpočtovú (málo percentnú) stranu, zakružkujem na nej zo 4 sestričky, pokiaľ možno z tých, čo boli koncom januára vyhodené z roboty a späť začiatkom februára neprijaté. No a potom, ráno zapnem televízor a skontrolujem, jak som dopadol…Či?
Pre pán Adamčo:
Vami uvádzaní plk.letectva, pilot, ekonóm sú určite tiež výsluhoví dôchodcovia (lebo vojaci profesionáli, policajti asi nemôžu kandidovať za politické strany a ani byť ich členami), títo sa podľa Vás nehanbia za to,že sú VD?
Podľa mňa je dôležité vedieť, čím sa kandidát zaoberal,akú mal profesiu. Pre zložité otázky sociálneho a dôchodkového zabezpečenia a ich financovania je ekonóm ideálny (právnikov máme všade a tak to aj vyzerá).
Kolegu Pokorného som prvý krát zaregistroval začiatkom roka 2013, na rokovaní s GR Sociálnej poisťovni a výsledok Ste asi všetci pocítili na vlastnej koži (priznané SD). Ostatných kandidátov do volieb som pri obhajovaní práv vyslúžilcov, ich vdov a sirôt nezaregistroval.
Nech si každý spraví vlastný názor, podotýkam že nie som bývalý policajt a nemám dôvod niekoho vyzdvihovať a ani ponižovať, takže môžem vystupovať ako nezainteresovaný v názore na kandidatúru kolegu Pokorného.
K príspevku Miro Palfi napísal: 19. februára 2016 v 6:50:
Pán Ing. Pokorný na kandidátnej listine SNS č. 16 por. č. 126 uviedol ako povolanie “ekonóm”. To sa hanbí za “výsluhový dôchodca”? Nemyslím si, že bude obhajovať záujmy nás, výsluhových dôchodcov aj na základe toho, čo o ňom uvádzajú na stránke APVV. Na kandidátkach strán je viac ľudí, ktorí kandidujú ako výsluhoví dôchodcovia (VD), napr. za stranu č. 1 sú 2 VD, za str. č. 4 je 1 VD (z 34 kandidátov), za str. 16 je 1 VD a 1 plk. letectva a ekonóm, za str. 13 sú 3 VD a 1 pilot v.v., za č. 14 je 8 VD, za 20 je 1 VD, … atď. Takže nie je jednoduché vybrať si stranu a nie ešte to, komu dať preferenčné hlasy. Viem, koho určite nebudem voliť a ťažko je radiť koho. Len som chcel reagovať na príspevok. :) Adamčo
Elemir Sudik napísal: 20. februára 2016 o 8:09
“Takže 12/126?”
Pre informáciu: píšu na túto tému tiež kolegovia na PVV (Policajt vo výslužbe) – http://www.policajtvv.wbl.sk/Prispevky.html – zdroj PVV.
Písal som aj v príspevku predtým: 17. februára 2016 o 11:16 – “Tiež si myslím, že je to každého osobná a súkromná vec”..ale tiež si myslím, že je dobre sa vedieť orientovať. (až sa dá).Budem sa rozhodovať asi až na poslednú chvíľu a to aj na základe takýchto “maličkostí”.
http://portal.concourt.sk/Zbierka/2008/3_08s.pdf — Rozhodnutia — Nálezu Ústavného súdu SR.(vľavo) – už sa nedá rozkliknúť na stránke, ale dôležité aspoň podľa mňa je, čo sme popísali od minulých volieb v jednotlivých rubrikách o nevalorizácii, či o neodôvodnenej nivelizácii.Aj konkrétny tento Nález ÚS SR toto všetko zahrňuje.
Dôležitá pre mňa pri voľbách, pri rozhodovaní sa bude strana
1/ nezníži (nezdaní) výsluhové dôchodky ani žiadne iné dôchodky
2/ dodrží valorizáciu dôchodkov aj podľa už uvádzaných nálezov ÚS SR – aby sa neopakoval rok 2012
3/ náprava pokrivenej valorizácie v rokoch 2013, 2014, 2015, 2016..2018?..nasleduje § 68 ods.16 zákona 328/2002 Z.z.
.
Osobne som č. 12 zatiaľ nevylúčil z “hľadáčika”. Najdôležitejší bod č.1, č.2 a č.3 – (pre mňa) veľmi dobre vieme, ktoré strany by chceli, resp. nechceli najradšej realizovať..a čo sa týka “krúžkov” – je možné dať 4 preferenčné hlasy.Tam už som rozhodnutý, ale nechám si to pre seba..aby som nikoho neovplyvňoval, poprípade neradil.Čo sa týka č.126?..tu si myslím, je to na každom individuálnom rozhodnutí..podotýkam, bol to iba môj názor.Pamätám heslo, ktoré sa už v minulosti naplnilo: Nikto ti nemôže dať, čo ti ja môžem sľúbiť..
Takze 12/126?
Pribudla informácia k voľbám do NR SR 5. marca 2013 – pre výsluhových dôchodcov: Zdroj: APVV..prenesené z web stránky APVV.
Oznam Prezidenta APVV.Štvrtok, 18 február 2016.
Vážené kolegyne a kolegovia, oznamujem Vám, že vo voľbách do NR SR 2016 kandidujem za Slovenskú národnú stranu – strana č. 12 a mám poradové číslo 126. Pri voľbách prosím o Vaše preferenčné hlasy – zakrúžkovanie, aby som mohol prípadne i v zákonodarnom orgáne hájiť sociálne istoty výsluhových dôchodcov.Za Vašu priazeň Vám vopred ďakujem.
Ing. Eduard Pokorný
prezident APVV
Pre Roman Mandyčevský
…a neôže to byť toto???
http://www.topky.sk/cl/1000863/1528823/Pribehy-zo-zdravotnictva–o-ktorych-sa-roky-iba-sepka–Z-tohoto-sa-vam-zjezia-aj-chlpy-na-tele
Sú to tiež otázky a odpovede aj s otázkou poberania vysluhoveho dôchodku..ďalšie otázky – odpovede v linku.
http://spravy.pravda.sk/otazky-a-odpovede/634-predvolebny-online-s-predsedom-strany-most-hid-belom-bugarom/
Juraj – Dobry den, pred casom vlada Roberta Fica presadila zakon, ktory postupne zvysuje dochodkovy vek. Mal by zacat platiti od ruku 2017 a bude zavisiet od strednej dlzky zivota dozitia. Chcem sa preto opytat , ak bude Most-Hid vo vlade ci pozastavy ucinost tohto zakona a ak nie preco? Rad by som vedel este postoj Hostu-Hid k vysluhovym dochodkom, ktori poberaju policajti a vojaci, ci to nie je dikriminacia na ostatných dochodcov, ak vojaci a policajti poberaju dva dochodky. Planuje Most-Hid zmenu výsluhových dochodkov? Dakujem s pozdravom Juraj Kausitz
(18.02.2016 11:23)
Nemyslím si, že pri súčasnom trende, keď sa rodí málo detí, je možné znížiť vek odchodu do dôchodku. Čo sa týka výsluhových dôchodkov, neplánujeme tam žiadnu zmenu.
A počúvajtě Kefalín, čo rozumietě pod takým slovom kráděž?